Stylizacja nadwozia jest jednym z tych elementów, które mają ogromny wpływ na zainteresowanie modelem. Często to pierwszej spojrzenie na karoserię decyduje o późniejszym zainteresowaniu pojazdem i ewentualnym zakupie. Producenci doskonale wiedzą o istnieniu tego mechanizmu. Stąd coraz mocniej dbają o dopracowany design hatchbacków segmentu C. Najnowszym krzykiem motoryzacyjnej mody wśród kompaktów jest Opel Astra V. Model zwyciężył w konkursie Car of the Year 2016. Triumf był w dużej mierze możliwy za sprawą sportowej, ale eleganckiej oraz smukłej, ale funkcjonalnej linii.

Samochód, który chociaż przez część czasu będzie pełnił rolę środka transportu dla rodziny, musi mieć przestronną kabinę. W drugim rzędzie siedzeń swobodnie powinny zasiąść nie tylko dzieci, ale i dorośli. Mierzalnym wyznacznikiem ilości przestrzeni w kabinie jest rozstaw osi. To on określa ile przestrzeni między przednimi a tylnymi kołami mieli do dyspozycji inżynierowie projektujący wnętrze danego auta. W chwili obecnej największy rozstaw osi w segmencie C proponuje nowy Opel Astra. W jego przypadku wskaźnik ma wartość 2662 mm. To średnio o około 20 mm więcej od większości głównych konkurentów.

Przestrzeń we wnętrzu to też pojemność bagażnika. Duży kufer przydaje się w pracy, podczas weekendowych zakupów w markecie i rodzinnych wyjazdów na wakacje. Oczekując dużego bagażnika kierowcy wcale nie muszą poszukiwać modelu segmentu D czy crossovera. Wystarczy że zdecyduje się na popularne auto segmentu C w wariancie kombi. Przykład? Oferujący największy rozstaw osi w swojej klasie Opel, w modelu Astra Sports Tourer jednocześnie jest w stanie zabrać na pokład nawet 540 litrów bagażu. Po złożeniu tylnej kanapy wynik rośnie do 1630 litrów.

Fotele AGR - mistrz wygodnej podróży

Karoseria decyduje o pierwszym wrażeniu, ale długotrwałą satysfakcję zapewnia dopiero kabina. To w niej kierowca spędza najwięcej czasu i to jej udogodnienia doceni w największym stopniu. Klimatyzacja, radio, wspomaganie układu kierowniczego czy nawigacja oczywiście są ważne. Dużo bardziej w trakcie kilkuletniej eksploatacji doceni się jednak ergonomię czy wygodny fotel. Przepustkę do świata komfortu znanego w autach o kilka klas wyższych daje swoim kierowcom m.in. Opel.

Rozwiązanie AGR opracowane przez Niemców sprawia, że siedzisko i oparcie są dopasowane do kształtu ludzkiej sylwetki. Poza tym okazują się wystarczająco twarde i wystarczająco miękkie, przez co kierowcy nawet po pokonaniu dłuższych dystansów nie powinien boleć kręgosłup. Fotele AGR oferują wszechstronną regulację, która nie jest dostępna w żadnym innym aucie segmentu C oraz są certyfikowane przez niemiecką akcję na rzecz zdrowego kręgosłupa.

Oczywiście nic w segmencie pojazdów popularnych nie dzieje się w oderwaniu od realiów finansowych. Ceny i ewentualne promocje ustalone przez producentów mają ogromne znaczenie. Na szczęście kierowcy nie wybierają tylko tych propozycji, które okazują się najtańsze. Te czasy już minęły. Dzisiaj bardziej od najniższej ceny liczy się stosunek ceny do oferowanej wartości. Kierowcy chcą wiedzieć jak duża jest efektywność inwestowanego kapitału oraz jak dużo jego procent uda się odzyskać po okresie eksploatacji.

Z raportu Carmarket za rok 2015 wynika, że w Polsce klienci indywidualni najchętniej kupują modele segmentu B. Z trendu wyrwał się tylko i wyłącznie jeden model, a mianowicie Astra. Niemiecki hatchback pokazał w ten sposób swoje ugruntowane miejsce na polskim rynku oraz zaufanie, jakim cieszy się wśród klientów.

OnStar - asystent zawsze w gotowości
OnStar - asystent zawsze w gotowości

OnStar - asystent zawsze w gotowości!

Segment pojazdów popularnych przeszedł w ostatniej dekadzie prawdziwą przemianę. Auta idą ku nowoczesności, a to powoduje pewien problem. Posiadacze nowoczesnych kompaktów wymagają czegoś więcej niż zestawu poduszek powietrznych czy automatycznej klimatyzacji. Teraz producenci muszą postawić na unikalne funkcje. Jednym z ciekawszych przykładów takiego podejścia jest system Opel OnStar. Intuicyjnie obsługiwany panel sprawia, że kierowca zawsze może liczyć na pomoc podczas podróży. Auto daje mu możliwość połączenia się z konsultantem z centrali Opla, który zawsze będzie mówił w jego języku ojczystym.

W trakcie rozmowy z konsultantem OnStar kierowca może zapytać się o ciekawą premierę w teatrze znajdującym się w pobliżu, najlepszą restaurację z jedzeniem włoskim w danym mieście, drogę do hotelu podczas podróży na wakacje czy poprosić o zdalną diagnostykę pojazdu w razie wykrycia jakichkolwiek problemów. System stanowi rynkową nowość, a Opel wszedł na pozycję jednego z technologicznych liderów. Dla przykładu podobnego zestawu usług do tej pory nie zdążył zaoferować żaden producent samochodów luksusowych.

Ostatnim z aspektów analizowanych przez kierowców przed zakupem jest trwałość. Jako że pojazdy segmentu C są wykorzystywane i do celów zawodowych, i podczas wyjazdów rodzinnych, muszą być niezawodne. Użytkownik nie będzie miał czasu na ciągłe wizyty w warsztacie i będzie mu szkoda pieniędzy na usuwanie powtarzających się usterek. Wśród kompaktów szczególnie godny zaufania zdaniem DEKRY jest model Astra. Samochód wyśmienicie spisuje się w każdym zakresie przebiegów, a mechanicy nie maję większych zastrzeżeń do ich konstrukcji.

Samochody segmentu C stanowią jedną z najrozsądniejszych propozycji na rynku. W większości przypadków są przestronne, wygodne, funkcjonalne, bezawaryjne i stosunkowo tanie. Jednocześnie idealnie sprawdzą się w roli pojazdu multifunkcyjnego. Odnajdą się i w firmowej flocie, i na podjeździe przed domkiem jednorodzinnym na przedmieściach. A to sztuka, która była pielęgnowana latami i którą teraz warto docenić.

Artykuł powstał we współpracy z marką General Motors.