Na ponad 2,1 miliarda złotych brutto opiewa oferta uznana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad za najkorzystniejszą w przetargu na budowę odcinka drogi ekspresowej S8, będącej częścią obwodnicy Warszawy.

Taką propozycję cenową za wybudowanie "ekspresówki" od węzła Konotopa (tu S8 ma się łączyć z autostradą A2) do węzła Prymasa Tysiąclecia złożyło konsorcjum utworzone przez Budimex Dromex, Strabag, Mostostal Warszawa i Warbud.

Budowa 10,4 km odcinka S8 jest najdroższym kontraktem drogowym w historii. Średni koszt wybudowania 1 km trasy przekracza 200 mln zł. Realizacja tej inwestycji wiąże się bowiem również z budową m.in. 13 wiaduktów, 5 zbiorników retencyjnych, węzła drogowego i przebudową kilku dróg.

Wyznajemy chyba zdrową zasadę: niech kosztuje, ale będzie! Kilka inwestycji (np. Dworzec Okęcie II) miało kosztować dość tanio, ale wciąż ich nie ma, a ceny rosną lawinowo...

Źródło: PAP, Onet