Konsorcjum w składzie: Budimex Dromex SA, Strabag Sp. z o.o., Mostostal Warszawa SA, Warbud SA podpisało z Generalną Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kontrakt na budowę odcinka drogi ekspresowej S8 od Konotopy do Al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie.

Wartość kontraktu wynosi 2 149 mln złotych (brutto), a prace zostaną zakończone do 15 grudnia 2010 r. Podpisany kontrakt to w ostatnich latach, jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie. Wybudowana droga umożliwi rozprowadzenie ruchu z Autostrady A2, która dotrze do stolicy pod koniec 2010 roku.

Udziały w konsorcjum:

* Budimex Dromex SA - 27 proc.;* Strabag Sp. z o.o. - 27 proc.;* Mostostal Warszawa SA - 27 proc.;* Warbud SA - 19 porc.

Zakres rzeczowy kontraktu obejmuje:

1. Budowę odcinka 6 pasmowej (2 jezdnie po 3 pasy ruchu) drogi ekspresowej o długości 10 378,07 m o nawierzchni kat. ruchu KR62. Przebudowę istniejącego układu drogowego wokół inwestycji3. Budowę dróg dojazdowych o łącznej długości 9 415,17 m4.Budowę węzłów:* „Mory” w miejscu skrzyżowania z drogą krajową nr 2 zespolonego „Warszawska – Lazurowa” w miejscu skrzyżowania z ul. Warszawską i ul. Lazurową;* "Prymasa Tysiąclecia" na połączeniu S-8 z Aleją Prymasa Tysiąclecia5. Budowę obiektów inżynierskich:* wiadukty nad torami PKP - 5 szt.* wiadukty nad drogami - 19 szt.* wiadukt kolejowy bocznicy do Huty „Lucchini”* ściany szczelinowe - ok. 150 tys. m2* przepusty szczelinowe - 3 szt.* zbiorniki retencyjne żelbetowe - 5 szt.* ściany oporowe - 16 odcinków6. Roboty pozostałe (odwodnienie - kanalizacja, oświetlenie, telekomunikacja, torowiska, sieć trakcyjna, ekrany akustyczne, oznakowanie).

Zgodnie z kontraktem GDDKiA przekaże wykonawcy plac budowy w przeciągu najbliższych 30 dni. Niezwłocznie po jego otrzymaniu konsorcjum rozpocznie organizowanie zaplecza inwestycji, a także prace przygotowawcze polegające na: budowie dróg technologicznych, usuwaniu kolizji z istniejącymi instalacjami: wod-kan., gazowymi, energetycznymi, ciepłowniczymi i teleinformatycznymi, pracach rozbiórkowych i wycince drzew.

Następnie rozpocznie się wykonywanie ścian szczelinowych zabezpieczających wykop o szerokości ok. 38 m w świetle (dwukrotnie szerszy od tunelu metra), w którym realizowana droga zostanie zagłębiona na odcinku przebiegającym przez gęsto zabudowane tereny miejskie oraz prace ziemne przy nasypach. Na wielu odcinkach roboty budowlane będą prowadzone poniżej poziomu wód gruntowych.

Istotne informacje

* Wartość kontraktu - 1.761.665.950,69 zł netto* Termin rozpoczęcia robót - 15 marca 2008 r.* Termin zakończenia robót - 15 grudnia 2010 r.* Okres gwarancji - 15 grudnia 2016 r.* Gwarancja bankowa dobrego wykonania - 214.923.518,49* Wartość kontraktu przekracza 10 procent kapitałów własnych Budimeksu SA.

Umowa w sprawie dalszej budowy drogi S3

Umowę na budowę kolejnego, 28-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3 Szczecin – Gorzów Wielkopolski podpisano w siedzibie GDDKiA w Warszawie.

Roboty budowlane w ciągu 24 miesięcy od daty rozpoczęcia, wykona konsorcjum firm Hermann Kirchner GmbH, Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., Max Bögl GmbH & CO.KG, Energopol Szczecin Sp. Akcyjna, Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft za kwotę 667 mln złotych (brutto). Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności. Droga, na którą podpisano kontrakt będzie biegła od węzła „Klucz” do węzła „Pyrzyce”.

11 października 2007 roku rozpoczęła się budowa odcinka Pyrzyce – Myślibórz, natomiast 11 stycznia br. przekazano plac budowy na odcinku drogi ekspresowej S3 Szczecin – Gorzów Wielkopolski; węzeł „Myślibórz” (bez węzła) - węzeł „Gorzów Północ”.