Dwa lata później weszło do sprzedaży Ka, a na kolejne wcielenie kabrioletu, już w rynkowej postaci, klienci musieli czekać kolejne 5 lat. Kabriolet o nazwie Streetka był jedną z gwiazd ubiegłorocznego, jesiennego salonu samochodowego w Paryżu. Lansowała go też gwiazda - piosenkarka Kylie Minogue. Trzeba przyznać, że wybór okazał się trafny, Kylie jest równie malutka i zgrabna jak Streetka.Znajoma stylistykaKabriolet zbudowany na bazie modelu Ka to auto 2--osobowe. Design opracowała znana firma stylistyczna Pininfarina. Wizytówką tej firmy w Streetka są metalowe listwy progowe z napisem "Pininfarina". Z zewnątrz wprowadzono pewne zmiany, ale na tyle delikatne, że nie zmieniły stylistyki znanej z pierwszego wcielenia malutkiego Forda. Reflektory mają inny kształt, tylne lampy bardziej wydłużono, z tyłu dodano okrągłe, centralnie umieszczone światło cofania. Nad zagłówkami sportowych, mocno wyprofilowanych foteli dominują pałąki zabezpieczające głowy kierowcy i pasażera w razie wywrotki auta.Kokpit został zmienionyw stosunku do Ka. Jego design jest mniej wysmakowany niż karoserii. Czarne tworzywo deski sprawia ciężkie wrażenie. Brakuje małych schowków na drobiazgi. Miejsca dla dwóch osób wystarczy, ale pod warunkiem, że przy złożonym dachu podróżujący nie mają ponad 180 centymetrów wzrostu.Dach w Streetka rozkłada się ręcznie. Wcześniej należy zatrzymać auto i zaciągnąć ręczny hamulec, potem przycisnąć klawisz na środkowym słupku przy fotelu kierowcy, aby otworzyć pokrywę za fotelami skrywającą miękki dach. Rozłożenie nie sprawia kłopotów, dach mocujemy dwiema dźwigniami do przedniej ramy okiennej. To wszystko oczywiście na wypadek chłodu czy deszczu. Przy dobrej pogodzie większą frajdę sprawi podróż ze złożonym dachem. Jednak pod warunkiem, żebędziemy jechać spacerowo, np. 40-50 km/h. Przy większych prędkościach zawirowania wiatru są dokuczliwe, można je nieco zminimalizować, podnosząc boczne szyby. Niestety Streetka nie ma, jak większe i bardziej luksusowe kabriolety, tzw. windszotu, czyli zastawki za tylnymi zagłówkami, zmieniającej strugę powietrza opływającą auto.Streetka ma twarde zawieszenie. Mimo dużych kół (195/45 R 16) każda nierówność jezdni jest odbierana jak uderzenie od spodu. W zamian za tę niedogodność malutki kabriolet Forda prowadzi się znakomicie na prostej i na zakrętach. Jeśli droga jest gładka i sytuacja na to pozwala, można nimposzaleć. ZapożyczeniaLewarek zmiany biegów z metalową kulką na końcu wydaje się znajomy.Tak, to zapożyczenie ze sportowej Pumy. Krótkie i precyzyjne przełożenia umożliwiają szybką zmianę biegów podczas sportowej jazdy. Precyzyjny jest układ kierowniczy, od oporu do oporu wystarczy obrócić kierownicą 2,5 raza. Streetka nie tylko szybko się rozpędza, ale także może pochwalić się skutecznymi hamulcami, a to m.in. dzięki temu, że wyposażono go w hamulce przód - tarczowe, tył - bębnowe z większego Focusa. Układ antypoślizgowy ABS montowany seryjnie. W wyposażeniu standardowym znalazły się także dwa airbagi czołowe oraz dwa boczne. Na polskim rynku zarówno kabriolet, jak też sportowa odmiana Ka dostępne będą na zamówienie. Z oczywistych względów na większą popularność może liczyć sportowa odmiana Ka z twardym dachem. Kabriolety to nadal na naszych ulicach dość rzadki widok. Atutem sportowej wersji jest mocny silnik. Z tego też powodu auto w większym niż dotychczas stopniu może zainteresować mężczyzn.
Galeria zdjęć
Druga młodość
Druga młodość
Druga młodość
Druga młodość