Na imprezie, która dla szerszej publiczności dostępna będzie od 3 grudnia, odbędzie się światowa premiera dwóch nowych modeli - Mirage oraz Mitsubishi Concept PX-MiEV II. Oba pojazdy stanowią filary strategii rozwoju gamy produktowej, której ogólny zarys zawarto w średnioterminowym planie biznesowym JUMP 2013 i - jako modele globalne - skierowano je odpowiednio do odbiorców na rynkach wschodzących oraz tych nastawionych na technologie ekologiczne.

Mitsubishi Mirage Foto: Onet
Mitsubishi Mirage

Mirage z założenia ma być kompaktowy, przystępny cenowo i oszczędny, bowiem takie kryteria gwarantują sukces na rynkach wschodzących, gdzie ma być to model bazowy. Na lepiej rozwiniętych rynkach samochód ten ma się wyróżniać wyjątkowo małym spalaniem oraz niskim poziomem emisji CO2. Mirage Mierzy 3710 mm długości, 1665 mm szerokościoraz 1490 mm wysokości. Samochód jest łatwy i przewidywalny w prowadzeniu, jednocześnie oferując wygodne wnętrze mogące pomieścić pięć dorosłych osób.

Nadrzędnym celem firmy MMC było osiągnięcie najniższego w tej klasie spalania (w wersji na rynek japoński), umożliwiającego przejechanie 30 kilometrów na każdym litrze paliwa. Cel ten osiągnięto poprzez kompleksowe obniżenie masy własnej pojazdu, zmniejszenie oporów toczenia oraz zapewnienie lepszej wydajności paliwowej poprzez modyfikacje 1,0-litrowej jednostki napędowej, bezstopniowej przekładni CVT, układu hamulcowego oraz ogumienia. W realizacji tego złożenia pomogło też opracowania aerodynamicznego nadwozia, które umożliwia ograniczenie oporu powietrza. Nowy Mirage najwcześniej, bo już w marcu 2012 roku, pojawi się w salonach w Tajlandii.

Mitsubishi Mirage Foto: Onet
Mitsubishi Mirage

W 2009 roku firma Mitsubishi Motors Corporation jako pierwsza wśród największych producentów samochodów wprowadziła do swej oferty produkowany masowo model elektryczny nowej generacji o nazwie i-MiEV. A w grudniu obecnego roku na rynku zadebiutuje kolejny model elektryczny - lekki pojazd użytkowy klasy mini car, czyli MINICAB-MiEV. Modele te cieszą się ogromną popularnością w miastach, jako pojazdy dowożące niewielkie grupy ludzi do pracy na krótkich dystansach.

Teraz Mitsubishi idzie o kilka kroków dalej, bowiem pojawia się Mitsubishi Concept PX-MiEV II, czyli pomysł japońskiej firmy na średniej wielkości model SUV z napędem hybrydowym typu plug-in. Pojazd ten oferuje duży zasięg, bardziej odpowiedni dla średnich (lub większych) pojazdów, i wykorzystuje nowoczesny układ napędowy, który stanowi pochodną dostępnych już na rynku elektrycznych technologii napędowych.

Na hybrydowy układ napędowy wszystkich czterech kół Mitsubishi Concept PX-MiEV II składają się 2 silniki elektryczne znane z modelu i-MiEV - po 80 KM każdy oraz tradycyjna jednostka spalinowa o poj. 2,0 litrów i mocy 95 KM.

Mitsubishi Concept PX-MiEV II Foto: Onet
Mitsubishi Concept PX-MiEV II

Taka konfiguracja nie tylko zapewnia łączną wydajność paliwową na poziomie 60 kilometrów na litr (1,6 litra na 100 km), ale również gwarantuje bardziej ekologiczne osiągi przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu porównywalnego z tradycyjnymi modelami (ponad 800 km).

Dzięki wydajnym akumulatorom hybrydowego układu napędowego firmy MMC pojazd jest w stanie pokonać ponad 50 kilometrów w trybie elektrycznym, co oznacza, iż w codziennym użytkowaniu może poruszać się jedynie w bezemisyjnym trybie jazdy. Zależnie od tempa poboru energii oraz poziomu naładowania akumulatorów, system napędowy może automatycznie przełączyć silnik spalinowy w tryb generacji energii oraz, w razie konieczności, jednostka spalinowa może również wspomagać napęd kół.

Ponadto w bardzo prosty sposób kierujący może wybrać tryb Battery Drive, jeśli pojazd ma się poruszać cicho i bezemisyjnie (dostępność trybu uzależniona od poziomu naładowania akumulatorów) w dzielnicach mieszkaniowych lub poza miastem. Jednocześnie, kierowca ma podczas jazdy możliwość włączenia trybu Battery Charge, który kontroluje pobór energii z akumulatorów i wykorzystuje silnik spalinowy, jako generator by je doładowywać.