Mieszkańcy krajów południowych, jakWłochy, Grecja czy Hiszpania, w dużej mierze jako środek transportu wykorzystują skutery. Duża popularność tych pojazdów bierze się przede wszystkim z przyjaznych warunków klimatycznych. W chwili obecnej rośnie zainteresowanie skuterami z silnikami o większej pojemności niż 50 czy 125 cm3. Spowodowane jest to przede wszystkim wyższym komfortem jazdy, zwrotnością w korkach oraz większą mocą.
Podczas targów Intermoto Yamaha zaprezentowała ciekawie stylizowany skuter Giggle, a w Mediolanie na EICMA zadebiutował nowy model X-City. Skuter z silnikiem o pojemności 249 cm3 już swoją nazwą wskazuje, gdzie jest jego miejsce. Kształtem lamp X-City nawiązuje do „dużych motocykli” marki Yamaha. Na bokach przedniej części zintegrowano kierunkowskazy, a na kierownicę można przymocować praktyczną owiewkę. Duże wygodne siedzenie wskazuje na to, że nawet po długiej podróży nie poczujemy zmęczenia. Schowek ukryty pod siedzeniem oferuje dosyć miejsca na kask, przydatny okazuje się także schowek pod kierownicą.
Jednostką napędową skutera jest 4-suwowy 1-cylindrowy silnik o pojemności 249 cm3, który oferuje 21 koni (15,6 kW) przy 7500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 21,5 Nm dostarczany jest przy 5800 obr. Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa i nowoczesny układ wydechowy zapewniają spełnienie norm emisji spalin Euro 3. Podwozie tworzy rama ze stalowych rur, przedni widelec teleskopowy o skoku 100 mm oraz wahacz z tyłu z dwoma amortyzatorami. Na przednim 16-calowym kole zamontowano tarczę hamulcową o średnicy 270 mm, z tyłu zamontowano 15-calową felgę oraz tarczę o średnicy 240 mm.