Konsorcjum Ursus, AMZ Kutno oraz Ursus Bus podpisało umowę z Miejskimi Zakładami Autobusowymi w Warszawie na dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych miejskich autobusów elektrycznych. Całkowita wartość brutto umowy podpisanej przez konsorcjum wynosi 24 981 300 zł.

Autobusy elektryczne dla stolicy zmontowane zostaną w Lublinie przy współpracy z dostawcami z Chin i Turcji. Po zrealizowaniu tego zamówienia po ulicach Warszawy będzie jeździło 20 autobusów marki Ursus. Polska stolica stanie się bardziej ekologiczna. Plany przewidują, że do 2020 roku tabor miejski będzie posiadał na stanie przynajmniej 130 autobusów z napędem elektrycznym.

Autobusy Ursusa na jednym ładowaniu będą mogły pokonać dystans około 130 kilometrów. Pojazdy będą miały możliwość podwójnego ładowania. W tej chwili ładowarki znajdują się tylko w bazach. Ursusy będzie można podładować bez zjeżdżania do zajezdni. Na początku przyszłego roku pojawi się przy ulicy Spartańskiej pierwsza napowietrzna ładowarka. Autobusy będą mogły z nich korzystać za pomocą pantografów.

– Być producentem, żeby odbudować motoryzację polską – chcemy być takim integratorem i rozwijać polską myśl technologiczną dotycząca elektromobilności. Chcemy, żeby w Lublinie powstało centrum elektromobilności, gdzie różne technologie będą testowane. Jest już bardzo duży odbiorca tych technologii w postaci całej Europy Wschodniej, są samorządy, firmy tu funkcjonujące i jest producent taki jak Ursus. I wszyscy mogą na tym zarobić. Ponieważ Ursus nie będzie produkował baterii czy silników – my będziemy integrować najnowsze, najlepsze technologie i chcemy to robić przede wszystkim z polskimi producentami – podsumował Karol Zarajczyk, prezes Ursusa.

Dla Ursusa autobusy to nowość w ofercie, która dotychczas obejmowała ciągniki rolnicze i sprzęt z nimi powiązany. Jednak w połowie tego roku Ursus wraz z firmą AMZ Kutno rozpoczął produkcję autobusów. Początkowo były to firmowane przez Ursusa, znane już modele City Smile, teraz zaś firma rozpoczyna budowę nowych modeli - elektrycznych i hybrydowych.