Oba auta wypadły dobrze, jednak w przypadku Citroena C5 Aircross wyniki nie są jednoznaczne. Francuski SUV w standardowej wersji zdobył 4 gwiazdki na 5 możliwych. Natomiast wersja wyposażona w opcjonalny pakiet bezpieczeństwa zdobyła komplet gwiazdek – auto wyposażone jest dodatkowo w czujnik radarowy, który zwiększa wydajność systemów AEB City, AEB Inter-Urban, AEB Pedestrian i wykrywa rowerzystów.

W przypadku wersji standardowej kłopoty pojawiły się przy zderzeniu czołowym, podczas którego kierowca narażony jest na poważne uszkodzenie kości piszczelowej prawej nogi. W bardziej niebezpiecznym zderzeniu bocznym stwierdzono, że auto zapewni niewystarczającą ochronę klatki piersiowej – podczas zderzenia może dojść do uszkodzenia żeber. Dość nisko oceniono także poziom ochrony pieszych (58 proc.).

Z kolei Range Rover Evoque drugiej generacji już ze standardowym wyposażeniem zdobył 5 gwiazdek. Euro NCAP zauważył postęp w dziedzinie ochrony pieszych (72 proc.) – w aucie zamontowana jest m.in. aktywna maska i system AEB wykrywający pieszych oraz rowerzystów. Najgorzej wypada ochrona kręgów szyjnych osób podróżujących na tylnej kanapie.

Zarówno C5 Aircross, jak i Evoque zostały przetestowane w wersjach z silnikiem wysokoprężnym.  

Citroen C5 Aircross: 4 gwiazdki

Ochrona dorosłych pasażerów - 87 %

Ochrona dzieci - 86 %

Ochrona pieszych - 58 %

Działanie systemów asystujących - 75 %

Citroen C5 Aircross z pakietem bezpieczeństwa: 5 gwiazdek

Ochrona dorosłych pasażerów - 89 %

Ochrona dzieci - 86 %

Ochrona pieszych - 67 %

Działanie systemów asystujących - 82 %

Range Rover Evoque II: 5 gwiazdek

Ochrona dorosłych pasażerów - 94 %

Ochrona dzieci - 87 %

Ochrona pieszych - 72 %

Działanie systemów asystujących - 73 %