Rama Tridion, którą stworzyli konstruktorzy Smarta, także i w przypadku drugiej generacji stanowi stabilną część tego pojazdu. Według EuroNCAP elementy deski rozdzielczej stanowią pewne ryzyko dla załogi, szczególnie w strefie kolan i tułowia. Przy czołowym zderzeniu Smart Fro Two 1,0 l o masie 750 kg uzyskał 13 z 16 możliwych punktów.

Podczas zderzenia bocznego głowa pasażera miała kontakt z ramą drzwi, co stanowi duże zagrożenie dla tej części ciała. Co prawda poduszki powietrzne osłaniające głowę sa już w ofercie Smarta, ale w testowanym egzemplarzu nie były zainstalowane. Za ochronę podróżnych przy bocznym zderzeniu Smart ForTwo otrzymał 14 z 16 możliwych punktów. Za informację o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa przyznano 1 punkt, a w całym teście 28 punktów. Jest to ocena na cztery gwiazdki. Dla porównania, pierwszy Smart w testach zderzeniowych, które przeprowadzono w 2000 roku otrzymał 22 punkty i trzy gwiazdki.

Obecny Smart nie był oceniany za bezpieczeństwo na tylnych siedzeniach i bezpieczeństwo dzieci. Za dopłatą producent oferuje system ISOFIX umożliwiający zamontowanie fotelika dziecięcego oraz wyłącznik poduszki powietrznej współpasażera. Natomiast informacja o wyłączonej funkcji poduszki jest zdaniem oceniających niedostateczna. W kategorii ochrony pieszego przedni zderzak ForTwo otrzymał maksymalną liczbę punktów, ale ochrona maski nie otrzymała nic. Podobnie sklasyfikowano ochronę głowy pieszego.