Citroën C3 Picasso z oceną 4 gwiazdek stawia czoła poważnemu wyzwaniu i wyznacza kierunek dla jeszcze bardziej kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa. Za ochronę dorosłego pasażera przyznano łącznie 29 punktów (81 proc. maksimum), za ochronę dziecka 37 punktów (76 proc.), za ochronę pieszego 16 punktów (43 proc.), a za systemy wspomagające bezpieczeństwo 3 punkty (40 proc.). Ocenie został poddany Citroën C3 Picasso Confort HDi 90 Airdream.
Nowy system punktacji obejmuje bezpieczeństwo bierne i bezpieczeństwo aktywne, oceniając oddzielnie cztery różne kryteria: bezpieczeństwo dorosłych pasażerów, bezpieczeństwo dzieci, bezpieczeństwo pieszych i systemy wspomagania. C3 Picasso sprostał tym wszystkim wymogom, potwierdzając swoją wszechstronność na rzecz komfortu wszystkich podróżujących. C3 Picasso pretenduje do 5 gwiazdek w kategoriach bezpieczeństwa dorosłych, dzieci i pieszych.
Wyjątkowo wzmocniona konstrukcja
Przód C3 Picasso jest wyposażony w drążki z programowanym odkształceniem, do których są zamocowane pochłaniacze energii oraz belka. Pas dolny, który biegnie pod podłogą oraz pas górny nad nadkolem umożliwiają rozkład naprężeń i tym samym pochłanianie energii zderzenia, ograniczając skutki w przypadku zderzeniaczołowego. Umieszczony w pasie dolnym system pochłaniania energii chroniący pieszych zabezpiecza przed obrażeniami nóg.
W części środkowej obudowa i słupki otworów ze stali THLE (o bardzo wysokiej granicy sprężystości) zostały opracowane w celu usztywnienia kabiny i zapewnienia przestrzeni przeżycia w przypadku zderzenia. Łuk ochronny w środkowej części samochodu odgrywa zasadnicze znaczenie w przypadku zderzenia bocznego.Składa się ze słupków międzydrzwiowych połączonych w górnej części centralną poprzeczną belką dachu i opartych u podstawy na belkach wzdłużnych. Drzwi przednie stanowią element składowy tego systemu i są wyposażone w drążkiwzmacniające, które zwiększają sztywność konstrukcji. Do 6 poduszek powietrznych C3 Picasso jest wyposażony standardowo w przednią oraz w boczną poduszkę powietrzną kierowcy w połączeniu z wsuwaną kolumną kierownicy dla ochrony kolan i piszczeli. Pasażer z przodu jest również chroniony przednią poduszką powietrzną, z możliwością dezaktywacji w przypadkumontażu fotelika dziecięcego, oraz poduszką boczną. Dla bezpieczeństwa wszystkich podróżujących C3 Picasso może być wyposażony w dwie powietrzne poduszki kurtynowe.
Odpowiednio dostosowane systemy mocujące
Wszystkie siedzenia Citroëna C3 Picasso posiadają trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Pasy bezpieczeństwa z przodu mają regulację wysokości. Są wyposażone standardowo w napinacz pirotechniczny ze zwijaczem dla skuteczniejszej ochrony klatki piersiowej w przypadku zderzenia oraz w ogranicznik naprężenia. W modelach z wyższym poziomem wyposażenia drugi napinacz umieszczony w dolnej części pasa ogranicza przesunięcie bioder doprzodu w razie zderzenia. W pięciu siedzeniach może być zamontowany czujnik nie zapiętych pasów bezpieczeństwa, który ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych. Jest to bardzo skuteczna metoda kontroli bezpieczeństwa, szczególnie w odniesieniu do dzieci jadących z tyłu. Do montażu fotelików dziecięcych Citroën C3 Picasso oferuje standardowo trzypunktowe mocowania Isofix na dwóch bocznych siedzeniach z tyłu.
Komplet elektronicznych układów wspomagania
Citroën C3 Picasso zapewnia bezpieczeństwo aktywne na wysokim poziomie dzięki bardzo bezpiecznemu układowi jezdnemu i skutecznemu układowi hamowania. W sytuacjach zagrożenia zostaje uruchomiony komplet elektronicznych układów wspomagania kierowania. Oferowany standardowo ABS oraz elektroniczny system rozkładu siły hamowania (EBD) są uzupełnione wspomaganiem hamowania awaryjnego (BAS) i automatycznym włączaniem świateł awaryjnych.
Proponowany jest także układ ESP: w przypadku utraty przyczepności, system dynamicznej kontroli stabilności automatycznie koryguje tor ruchu, ograniczając poślizg kół za pomocą systemu antypoślizgowego ASR.