Przy zderzeniu czołowym doszło do uszkodzenia kolan. Zagrożenie stanowi konstrukcja deski rozdzielczej. Ten fragment samochodu oceniono jako "słaby". To także zadecydowało o przyznaniu w całym teście tylko czterech gwiazdek.

O wiele lepiej wypadło zderzenie boczne, w którym Hyundai i30 otrzymał komplet 16 punktów. Pojazd o masie 1293 kg był wyposażony w silnik 1.6 CVVT oraz sześć poduszek powietrznych.

Według przepisów, które stosuje EuroNCAP, wynik testów zderzeniowych koreańskiego samochodu nie był wyrównany we wszystkich kategoriach. Za zderzenie czołowe przyznano 12 punktów (maksimum 16), komplet 16 punktów za zderzenie boczne, 3 punkty za system przypominający nie zapięte pasy bezpieczeństwa i 2 punkty za zderzenie z kulą. Hyundai uzyskał łącznie 33 punkty. Jednak konkurencyjna Kia Cee'd była o 1 punkt lepsza i nie stwierdzono problemów wykrytych w bliźniaczym Hyundaiu. Nadal więc Kia pozostaje najbezpieczniejszym koreańskim samochodem.

Za ochronę dzieci przyznano 34 punkty i 4 gwiazdki (Kia 37 punktów). Odjęto punkty za niedostatecznie wyznaczony stan włączenia/wyłączenia poduszki powietrznej współpasażera, co może być niebezpieczne podczas przewożenia dziecka na przednim siedzeniu obok kierowcy. Także informacja o zaczepach ISOFIX na tylnych siedzeniach nie jest według specjalistów EuroNCAP dostatecznie oznaczona.

Ochrona pieszego jest także przeciętna, za co EuroNCAP przyznało 14 punktów, czyli dwie gwiazdki (Kia Cee'd uzyskała 11 punktów i 2 gwiazdki).