Samochód zaskoczył nawet samych komisarzy EuroNCAP - niestety negatywnie. Po raz pierwszy Chryslera Voyagera poddano testom zderzeniowym w roku 1999. Już ówczesne dwie gwiazdki za ochronę pasażerów i jedna za ochronę pieszych nie były zbyt dobrym wynikiem, ale wtedy większość samochodów w kategorii MPV uzyskiwała podobne wyniki.

Jednak kilka lat minęło i do deformowalnej bariery uderzyła aktualna wersja MPV Chrysler Voyager. Wynik? Prawie taki sam, jak w roku 1999. Organizacja EuroNCAP była na tyle rozczarowana wynikami Voyagera, że wysłała komunikat prasowy, w którym ostro skrytykowała podejście firmy Chrysler i zaakcentowała pozytywny rozwój w zakresie bezpieczeństwa samochodów innych producentów.

Chrysler Voyager pierwotnie uzyskał dwie gwiazdki w zakresie bezpieczeństwa pasażerów, uzyskując 3 pkt za zderzenie czołowe (19 % z całości) i 17 pkt (94 %) za zderzenie boczne. W podsumowaniu Voyager uzyskał więc dostateczną ilość punktów, by otrzymać 3 gwiazdki za bezpieczeństwo pasażerów, jednak Chrysler nie uzyskał minimalnej ilości punktów za zderzenie czołowe, tak więc ostatecznie obniżono końcowy wynik o jedną gwiazdkę.

EuroNCAP na podstawie dalszych pomiarów, które wskazały nadmierne obciążenie klatki piersiowej kierowcy, zdecydowało się na odebranie także drugiej gwiazdki. Tak więc Chrysler Voyager uzyskał zaledwie jedną gwiazdkę w zakresie ochrony pasażerów. Niektóre części deski rozdzielczej zagrażają kolanom kierowcy, a pedał gazu przesunął się po zderzeniu o 288 mm.

Organizacja EuroNCAP w komunikacie podkreśla, że pierwotnie przetestowano Voyagera z lewostronnym układem kierowniczym, który w wyposażeniu podstawowym oferuje poduszkę powietrzną chroniącą kolana. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jest jednak wersja z prawostronnym układem kierowniczym bez poduszki powietrznej chroniącej kolana w wyposażeniu podstawowym. EuroNCAP przeprowadziła więc dodatkowy test z brytyjską odmianą Voyagera, a jego wyniki wykorzystano w ostatecznej ocenie.

Wersja z lewostronnym układem kierowniczym dzięki dodatkowemu airbagowi uzyskała 9 pkt za zderzenie czołowe zamiast trzech w wypadku wersji prawostronnej (teoretycznie Chrysler uzyskałby więc 4 gwiazdki za ochronę pasażerów). Organizacja umożliwiła firmie Chrysler udowodnić, że wersje z prawo- i lewostronnym układem kierowniczym oferują taki sam poziom bezpieczeństwa, niestety Chrysler nie był w stanie przedłożyć odpowiednich dowodów.

Chrysler Voyager nie uzyskał żadnej gwiazdki za ochronę pieszych.