Model 508 podlegał wielu modyfikacjom w ciągu produkcji. Od produkowanego w latach 1932-34 "zmniejszonego" modelu 522 z 4-cylindrowym, dolnozaworowym silnikiem o pojemności 995 ccm aż po model 508C z górnozaworową jednostką 1.1 wytwarzaną w latach 1937-48. W roku 1934 dokonano pierwszych zmian w nadwoziu samochodu. Zwiększono o 2 cale rozstaw osi, zastosowano nowy, lekko pochylony wlot powietrza. Zmiany wprowadzono również w mechanice. Pojawiła się zsynchronizowana, czterobiegowa skrzynia biegów. Powiększono zbiornik paliwa oraz moc silnika. Od 1934 roku równolegle produkowano dwa silniki o pojemności 995 ccm - dolnozaworowy oraz nowoczesny, górnozaworowy, z żeliwną głowicą. Ten ostatni początkowo wykorzystywany był do modeli sportowych. Moc 32 KM pozwalała rozpędzić lekki samochód do 115 km/h. Modele Sport powstawały w wersjach 2- i 4-miejscowych oraz z długimi błotnikami zintegrowanymi z bryłą pojazdu i błotnikami typu motocyklowego dającymi się łatwo zdemontować do wyścigów.
Fiat 508 Balilla Sport 1935 rok, Włochy
W latach 30. Fiat wprowadził na rynek dwa tanie i popularne modele, 508 Balilla i 500 Topolino.