Drugie miejsce pod względem popularności, zajmuje Daewoo - 18 proc., a trzecie miejsce zajmuje Skoda, z wynikiem 10 proc. Na dalszych miejscach znalazły się ex equo Renault i Opel - 6 proc., Toyota i Seat - 4 proc. a także Peugeot, Hyundai i Ford z 2 proc. popularnością wśród klientów.Wśród samochodów używanych, zwycięzcą jest również włoski koncern. Fiat stanowi 22 proc. rynku, wyprzedzając nawet taką "sławę" wśród aut używanych, jaką od dawna był Volkswagen - 15 proc.! Trzecie miejsce zajął Opel - 11 proc. Na dalszych pozycjach znalazły się : Ford - 10 proc., Polonez - 8 proc., Renault - 6 proc. i na siódmym Skoda, Daewoo, Seat oraz Citroen - 2 proc.Badania TNS OBOP dowodzą ponadto, że młodzi ludzie w przedziale wieku 29-39 lat, chętniej kupują auta używane (82 proc.) niż nowe (18 proc.). W tej grupie wiekowej, najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie auta jest cena. Dlatego też częściej kupują swoje pierwsze auta z "drugiej ręki" i znacznie częściej je zmieniają.W przypadku osób starszych, w wieku 60 lat i więcej, różnica nie jest już tak wyraźna. Nowe auta wybiera 52 proc., a używane - 48 proc. klientów. Tu oprócz ceny zakupu, duże znaczenie ma również przywiązanie do marki. W ich przypadku, jest to druga albo nawet trzecia zmiana auta (często tej samej marki). Według Bartłomieja Strączaka z TNS OBOP "wielkość sprzedaży nowych aut w Polsce charakteryzuje wyraźny ternd spadkowy. Ponadto średnie ceny detaliczne większości nowych samochodów oferowanych w Polsce wzrosły. Czynnik ten może wpłynąć na utrzymanie się rosnącej sprzedaży tańszych aut używanych, szczególnie wśród młodych ludzi..." Więcej informacji: http://www.tns-global.pl/centrum/2005/2005-10/wid/1127