Na rok modelowy 2008 Ford F-150 oferowany będzie z jednym z trzech silników benzynowych. Podstawę oferty będzie tworzył 6-cylindrowy silnik w układzie V o pojemności 4,2 l, który oferuje 149 kW (202 KM) przy 4350 obr./min i moment obrotowy 353 Nm przy 3750 obr./min. Oprócz tego silnika w ofercie są jeszcze dwa 8-cylindrowce – pierwszy o pojemności 4,6 l, mocy 182 kW (248 KM) przy 4750 obr./min i momencie obrotowym 399 Nm przy 4000 obr./min; drugi o pojemności 5,4 l dysponuje mocą maksymalną 221 kW (300 KM) przy 5000 obr./min i momentem obrotowym 495 Nm przy 3750 obr./min.
Wszystkie silniki mogą być kombinowane z 4-stopniowym automatem, który w wypadku wersji 6-cylindrowej jest alternatywą do 5-biegowej manualnej skrzyni biegów. Sześciocylindrowy Ford F-150 oferowany jest wyłącznie z układem napędowym 4x2 i 2-drzwiową kabiną. Ośmiocylindrowe wersje mogą otrzymać napęd na wszystkie koła oraz krótką lub długą kabinę. Do dyspozycji jest także kilka rozstawów osi od 3200 mm poprzez 3365 mm, 3518 mm i 3670 mm aż po 4140 mm.
Ford F-150 oferowany jest w kilku poziomach wyposażenia. Podstawowa wersja XL ma atrapę chłodnicy i zderzaki w czarnym kolorze, i jeździ na 17-calowych stalowych kołach. Wersja STX otrzymała zderzaki w kolorze nadwozia oraz klimatyzację i radio z odtwarzaczem CD. Pod oznakowaniem XLT ukrywają się chromowane zderzaki i grill, elektrycznie regulowane szyby i lusterka zewnętrzne oraz system keyless entry. Wersja FX4 może mieć zderzaki w kolorze nadwozia lub w kolorze szarym i porusza się na 18-calowych kołach ze stopów lekkich. Topową odmianą w ofercie jest Lariat, ta oferuje zderzaki i atrapę chłodnicy w matowym chromie, a podobnie jak FX4 otrzymała 18-calowe alufelgi. We wnętrzu tej najwyższej wersji znajdziemy automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy i skórzaną tapicerkę.
Dla wszystkich wersji F-150 dostępna jest długa lista wyposażenia opcjonalnego, która obejmuje np. kamerę wsteczną, system uchwytów na skrzyni ładunkowej zapobiegających przesuwaniu się ładunku itp.
Film prezentuje, jak Ford F-150 i jego konkurenci Chevrolet Silverado i Toyota Tundra radzą sobie z torem testowym.