Australijska dywizja Ford Performance Vehicles przygotowała nowy szybki sedan Falcon FPV w trzech odmianach – GT, GT-P i GT-E. Wszystkie trzy wersje cechuje nadwozie w stylu muscle car z wyzywającym lakierem, wypukłą maską silnika i dużym spojlerem na klapie bagażnika.
Muskularny wygląd bez mocnego silnika wyglądałby śmiesznie, dlatego samochód może być osadzony jednym z dwóch silników. Doładowany 6-cylindrowy silnik o pojemności 4,0 l dysponuje mocą 310 kW (422 KM) przy 5500 obr./min i momentem obrotowym 565 Nm w zakresie 1950 do 5200 obr./min. Prawdziwy muscle car powinien być jednak wyposażony w 8-cylindrowy silnik, dlatego alternatywnie dostępna jest jednostka Boss o pojemności 5,4 l (315 kW/428 KM; 551 Nm).
Siła napędowa przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów Tremec TR6060 lub 6-biegowego automatu ZF. Zwalnianiem dzikiego sedanu zajmuje się układ hamulcowy osadzony tarczami o średnicy 355 mm i 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 328-milimetrowymi tarczami z 1-tłoczkowymi zaciskami na tylnej osi.
Modele GT, GT-P i GT-E wyposażono w sportowe zawieszenie z usztywnionymi amortyzatorami, sprężynami i stabilizatorami oraz podwójny sportowy wydech. W standardzie znajdziemy przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, system DSC, klimatyzację czy radio z odtwarzaczem CD.