Do końca 2010 roku pierwsze egzemplarze testowe pięciodrzwiowej wersji hatchback wyjada na brytyjskie drogi i przejdą wnikliwe badania eksploatacyjne. Projekt wdrożenia produkcji Focusa z napędem elektrycznym Ford realizuje przy współpracy z SSE (Scottish and Southern Energy) i jedną z miejscowych uczelni.

Już wiadomo, że pierwsze punkty ładowania akumulatorów powstaną w niemieckiej Kolonii, gdzie siedzibę ma europejska centrala Forda. Sieć chce stworzyć RheinEnergie AG. Natomiast realizację projektu pod nazwą cologneE-mobil obejmująca flotę Fokusów z takim napędem, sfinansuje niemiecki rząd. Wiadomo już, że wersja produkcyjna nie będzie zbudowana na drugiej generacji modelu Focus, ale już na trzeciej, która miała swoją premierę podczas salonu samochodowego w Detroit.

W 2011 roku wersje z napędem elektrycznym będą już dostępne w Kanadzie i USA, a od 2012 roku także w Europie.

Jeszcze w tym roku premierę podczas salonu samochodowego AMI 2010 w Lipsku będzie miał Transit Connect, ale jego produkcja i sprzedaż zaplanowana została na przyszły rok. Producent zdradził, iż ofertę poszerzą kolejne trzy modele z takim napędem w ciągu najbliższych trzech lat. Dwa będą hybrydowe z silnikiem benzynowym, a trzeci to plug-in hybryd z możliwością doładowywania akumulatorów z ogólnodostępnej sieci elektrycznej.