Na drogach spotykamy wiele samochodów przypominających prawdziwe WRC. Po co samemu takie auto budować, skoro można je kupić bezpośrednio od producenta. Smutne jest jednak to, że nowy tuningowy kit Forda Focusa nie jest u nas w kraju oficjalnie dostępny. Można go kupić poza granicami Polski, podobnie jak i gotowe rajdowe auto przystosowane do jazdy codziennej.

Oznaczenie WRC po raz pierwszy pojawiło się na samochodach oferowanych przez hiszpańskiego importera Forda. Niedawno wprowadził on na rynek 666 egzemplarzy Forda Focusa WRC-S z silnikiem wysokoprężnym 2,0 TDCi, a pierwszy egzemplarz odsłonił podczas salonu samochodowego w Barcelonie Marcus Grönholm.

O wiele ciekawsze auto można kupić obecnie w Austrii. Upgrade Focusa ST, który napędzany jest silnikiem Duratce 2,5 l z turbosprężarką i mocą 165 kW (225 KM).

Nalepki identyfikacji rajdowej są jedynie dopełnieniem białej barwy nadwozia. Ford Focus z oznaczeniem WRC Edition otrzymał także biełe 20-calowe koła marki OZ, o 15 mm obniżone podwozie ze sportowymi komponentami firmy Eibach, komplet spoilerów, dyfuzor i chromowaną końcówkę rury wydechowej. Właściciel tego auta otrzyma jeszcze aluminiowe elementy deski rozdzielczej, a przede wszystkim wygrawerowane na niej autografy obu kierowców fabrycznych Forda - Marcusa Grönholma i Mikko Hirvonena.

W tym momencie należy usiąść, bo będzie mowa o cenie tego cacka. Każdy egzemplarz limitowanej serii Focusa WRC Edition, a przewidziano tylko 50 egzemplarzy, będzie droższy od Focusa ST o 8042 euro! Można go zamówić u austriackich dilerów Forda.