Poważnie brzmiący przydomek WRC i rajdowy styling ukrywają niekonwencjonalny 2-litrowy turbodiesel, który odpowiada zwykłemu 2,0 TDCi. Tak czy tak chodzi o bardzo ekskluzywną edycję, która powstanie zaledwie w 666 egzemplarzach i jest przeznaczona wyłącznie dla hiszpańskiego rynku.
Wykorzystana jednostka wysokoprężna oferuje moc 100 kW (136 KM), dzięki czemu osiągi samochodu odpowiadają wersji Focus 2,0 TDCi. Od 0 do 100 km/h samochód przyśpiesza w 9,3 s i osiąga prędkość maksymalną 203 km/h.
Z zewnątrz 3-drzwiowy hatchback rzuca się w oczy białym lakierem z motywem czarno-białej szachownicy i czarnym napisem WRC. Sportowego ducha podkreślają listwy progowe i 10-ramienne 18-calowe koła.
We wnętrzu znajdziemy tapicerkę Alcantara z białym obrębieniem siedzeń i skórzaną kierownicę. Na liście wyposażenia znajdziemy m. in. Bluetooth czy 2-strefową klimatyzację.
Ford Focus WRC-S z podpisem samego Marcusa Gronholma dostępny będzie w cenie 24 tys. euro.