W październiku 2009 roku Ford sprzedał 121 tys. samochodów i zwiększył swój udział w rynku europejskim do 8,8 proc. (+0,5 proc.). To jest najlepszy wynik w dziesiątym miesięcy roku w ciągu ostatnich dwunastu lat. Udział prywatnych nabywców zwiększył się w porównaniu z 2008 rokiem z 48 do 64 proc.
W 19 najważniejszych dla Forda krajach europejskich sprzedano 1.218.100 samochodów, a więc jedynie 37.300 (3 proc.) mniej niż przed rokiem. Należy przy tym pamiętać, że cały rynek odnotował 8,1 proc. strat. Jednak przy doliczeniu sprzedaży z całej Europy liczby są już mniej optymistyczne – 1,395 mln samochodów i spadek sprzedaży o 10 proc.
Obecnie Ford jest wciąż drugą marką w Europie. W październiku był najlepszy na Wyspach Brytyjskich, w Irlandii, na Węgrzech, we Francji i Włoszech jest najpopularniejsza marką wśród importerów.
Największe zasługi w poprawie wyników mają mniejsze modele. Sprzedaż małego modelu Ka nowej generacji wzrosła w tym roku dwukrotnie na 91 tys. egz. Fiesta z wynikiem 396 tys. egz. plasuje się na drugim miejscu w Europie. Dobrze sprzedaje się Focus – 256 tys. egz. i Transit – 99 tys. egz.
Także w Polsce Ford ma już swoja pewną pozycję wśród czterech najpopularniejszych marek i walczy o utrzymanie tej pozycji bezpośrednio z Volkswagenem. W tym roku importer sprzedał już 22.505 samochodów i ma 8,5 proc. udział w polskim rynku.