Prezydent Ford-Werke GmbH Bernhard Mattes podczas uroczystości uruchomienia produkcji nowego modelu powiedział: "Ford C-MAX zapewni miejsca pracy w Saarlouis. Wprowadzenie nowego projektu i modernizacja zakładu kosztowała 17 milionów euro."
Zakład jest już przygotowany do pracy pełną parą i już odbywa się to na trzy zmiany. Codziennie zakład opuszcza 1920 samochodów Ford Focus i C-MAX. Z tego trzy warianty nadwozia modelu Focus (sedan, hatchback, kombi) stanowią 1300 egzemplarzy, a C-MAX - 620 egzemplarzy.
Zakład w Saarlouis należy do największych w całym regionie i zapewnia najwięcej miejsc pracy. Pracuje tutaj 6400 osób, a dalszych 2000 znalazło zatrudnienie w przyległym areale przemysłowym. Ze wszystkich wyprodukowanych, aż 78 procent wyprodukowanych samochodów C-MAX przeznaczonych jest na eksport do 68 krajów świata. Oprócz tradycyjnych rynków są to także takie kraje jak m.in. Angola, Australia, Jamajka, Japonia, Tahiti, Tajwan i Nowa Zelandia. Największymi odbiorcami zagranicznymi tych dwóch modeli są: Wielka Brytania, Włochy i Francja.
Ford Focus produkowany jest także w hiszpańskiej Valencji i rosyjskim Vsievolożsku. Natomiast C-MAX będzie produkowany jedynie w Saarlouis. Od27. czerwca 2003 roku zakład ten opuściło 509 000 Focusów.
W Saarlouis produkowane są samochody marki Ford od 16. stycznia 1970 roku. Najpierw był to Ford Escort, a później także modele Capri, Fiesta i Orion. Rekordzistą jest wciąż Escort, którego w Saarlouis wyprodukowano 6,5 miliona egzemplarzy.