Jednostka napędowa o pojemności 2,3 l produkowana jest w Walencji i została opracowana specjalnie do dużych modeli Forda wyposażonych w 6-biegową automatyczną skrzynię biegów Durashift 6-tronic. Silnik opracowano na bazie 2-litrowego Duratec HE i razem ze wspomnianym automatem oferowany będzie dla modeli Mondeo, S-Max i Galaxy.

Nowy silnik 2,3 l Duratec HE oferuje 118 kW (160 KM) przy 6500 obr./min i moment obrotowy 208 Nm przy 4200 obr./min.

W wypadku, że silnik zamontowany jest w Mondeo z karoserią sedan lub liftback, emisje CO2 wynoszą 223 g/km. Samochód osiąga prędkość maksymalną 207 km/h, przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 s i zużywa średnio 9,3 l benzyny na 100 km. Mondeo w wersji kombi zużywa tą samą ilość paliwa, a także emisje CO2 pozostają na tym samym poziomie, do 202 km/h obniżyła się jednak prędkość maksymalna, a do setki auto przyspiesza w 10,8 s.

Kolejnymi modelami, w których znajdzie się nowy silnik z automatem Durashift 6-tronic, będą S-Max i Galaxy. W ich wypadku emisje CO2 wynoszą odpowiednio 232 i 235 g/km. Wartości prędkości maksymalnej, przyśpieszenia i zużycia paliwa wynoszą 194/191 km/h, 11,2/11,6 s i 9,7/9,8 l na 100 km.

Sześciobiegowy automat Durashift 6-tronic pozwala na manualną zmianę biegów i będzie dostępny także w połączeniu z wysokoprężną jednostką 2,0 Duratorq TDCi.