Przekładnia Ford PowerShift działa na tej samej zasadzie jak DSG Volkswagena. Posiada więc dwa wałki z własnymi sprzęgłami, na jednym znajdują się nieparzyste przełożenia, na drugim parzyste. Zmiana przełożenia odbywa się przez automatyczne rozłączenie pierwszego i jednoczesne załączenie drugiego sprzęgła. Dzięki temu przeniesienie siły napędowej na koła przerwane zostaje tyko na bardzo krótki czas. W porównaniu do konwencjonalnego automatu możliwe jest dzięki temu zaoszczędzenie aż 9 procent paliwa.
Z dwusprzęgłową przekładnią europejscy klienci mogą się spotkać w kompakcie Focus 2,0 TDCi. W USA nowa skrzynia biegów zaprezentowała się w konceptach Volvo S60 Concept i Lincoln Concept C podczas tegorocznych targów w Detroit.
Przekładnia przeznaczona na rynek północnoamerykański w odróżnieniu od wersji europejskiej otrzyma suche sprzęgła. W wypadku amerykańskiego Focusa oszczędność masy w porównaniu do wersji z 4-biegowym automatem wyniesie 13,5 kg.
Wprowadzenie dwusprzęgłowej skrzyni biegów jest częścią szerszej strategii wprowadzania przekładni 6-biegowych – od roku 2013 Ford chce sprzedawać w USA prawie wyłącznie 6-stopniowe skrzynie biegów. Kolejnym krokiem będzie zamiana 4-biegowych automatów na 6-biegowe.