Logo
WiadomościAktualnościFord PowerShift – dwusprzęgłowa przekładnia od roku 2010 dla USA

Ford PowerShift – dwusprzęgłowa przekładnia od roku 2010 dla USA

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Podczas gdy Volkswagen wprowadził dwusprzęgłowe przekładnie na rynek europejski, Ford chce to samo osiągnąć na rynkach północnoamerykańskich. Sześciobiegową przekładnię PowerShift od roku 2010 oferować będzie również w USA.

Ford PowerShift – dwusprzęgłowa przekładnia od roku 2010 dla USA
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Ford PowerShift – dwusprzęgłowa przekładnia od roku 2010 dla USA

Przekładnia Ford PowerShift działa na tej samej zasadzie jak DSG Volkswagena. Posiada więc dwa wałki z własnymi sprzęgłami, na jednym znajdują się nieparzyste przełożenia, na drugim parzyste. Zmiana przełożenia odbywa się przez automatyczne rozłączenie pierwszego i jednoczesne załączenie drugiego sprzęgła. Dzięki temu przeniesienie siły napędowej na koła przerwane zostaje tyko na bardzo krótki czas. W porównaniu do konwencjonalnego automatu możliwe jest dzięki temu zaoszczędzenie aż 9 procent paliwa.

Z dwusprzęgłową przekładnią europejscy klienci mogą się spotkać w kompakcie Focus 2,0 TDCi. W USA nowa skrzynia biegów zaprezentowała się w konceptach Volvo S60 Concept i Lincoln Concept C podczas tegorocznych targów w Detroit.

Przekładnia przeznaczona na rynek północnoamerykański w odróżnieniu od wersji europejskiej otrzyma suche sprzęgła. W wypadku amerykańskiego Focusa oszczędność masy w porównaniu do wersji z 4-biegowym automatem wyniesie 13,5 kg.

Wprowadzenie dwusprzęgłowej skrzyni biegów jest częścią szerszej strategii wprowadzania przekładni 6-biegowych – od roku 2013 Ford chce sprzedawać w USA prawie wyłącznie 6-stopniowe skrzynie biegów. Kolejnym krokiem będzie zamiana 4-biegowych automatów na 6-biegowe.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: