Nowy bolid już odbędzie pierwszą jazdę instalacyjną przed testami na torze Algarve. Pierwszym kierowcą, który poprowadzi MP4-24 będzie Pedro de la Rosa.

- Pierwszy dzień zupełnie nowego bolidu jest ekscytujący dla wszystkich - powiedział de la Rosa. Jestem zaszczycony, że zespół znów dał mi szansę i powierzył odpowiedzialność. Trzeba wykonać pierwsze okrążenia i zacząć pracę. To zwyczajna robota podczas przejazdów instalacyjnych - zapowiada się bardzo intensywny okres testów przed Melbourne. To dziewiąty pakiet, który mogę poprowadzić, więc mam nadzieję, że swoim doświadczeniem mogę pomóc zespołowi.”

- Pojawienie się nowego bolidu zawsze jest emocjonującą chwilą dla każdego kierowcy. Odsłona MP4-24 jest dla mnie wyjątkowa nie tylko dlatego, że bolid jest piękny, ale że nosi mistrzowski numer jeden - stwierdził Lewis Hamilton. Tegoroczne mistrzostwa są otwarte ze względu na zmianę regulaminu. To jest interesujące dla każdego fana Formuły 1. Osobiście wierzę w kolejny sezon sukcesów i szansę na ponowną walkę o tytuł mistrzowski.

- Jestem szczęśliwcem, bowiem mogłem oglądać proces powstawania bolidu zza kulis - powiedział Heikki Kovalainen. Jestem pod wrażeniem wykonanej w Woking, Brixworth i Stuttgarcie pracy. Jestem dobrze przygotowany do nadchodzącego sezonu: ciężko trenowałem i pracowałem z moimi inżynierami. Z nowym regulaminem i nowymi zasadami, szybka adaptacja będzie kluczowa! Czuję się przygotowany do startów jak nigdy dotąd.

- Nowe przepisy spowodowały, że musieliśmy się do nowego sezonu przygotowywać tak intensywnie, jak nigdy wcześniej - wyjaśniał Ron Dennis, szef zespołu. Wiele zmian powoduje, że jest sporo niewiadomych. Jako zespół możemy być jednak dumni z naszego wysiłku. Ważne jest także to, że stworzyliśmy bolid, który dobrze wygląda. Czekamy na kolejny zacięty sezon w Formule 1. Naszym celem pozostaje zdobycie obu tytułów mistrzowskich!

Szef zespołu wyjawił dziennikarzom, że z dniem 1 marca 2009 roku rezygnuje ze stanowiska, a zastąpi go Martin Whitmarsh.

Ron Dennis podkreślił, że jest to jego decyzjai że nie zamierza odchodzić na emeryturę, lecz obejmie bardziej odpowiedzialne stanowisko w grupie McLarena.

Powiedzieli

Martin Whitmarsh:, Dyrektor operacyjny McLaren Group oraz Dyrektor generalny ds. Formuły 1, Vodafone McLaren Mercedes: Tak duże zmiany regulaminowe utrudniają ocenę tego, które zespoły najlepiej przygotowały się do wdrażania nowości. Nowe wymagania techniczne stawiały przed nami w całym procesie konstrukcyjnym ogromne wyzwania. Jednak starannie rozważaliśmy każdy krok i rozwiązanie i w efekcie stworzyliśmy samochód, z którego możemy być dumni. Ponadto uważamy, że wyniki prac Grupy ds. Wyprzedzania przyczynią się walnie do podniesienia widowiskowości wyścigów i uczynią je bardziej ekscytującymi dla widzów.

Norbert Haug, Szef Mercedesa ds. sportów motorowych: Sezon 2009 F1 będzie niezwykle interesujący od strony sportowej, przede wszystkim ze względu na największe w historii F1 wymagania techniczne. Do tego nowe przepisy dotyczące aerodynamiki, powrót opon slick i wprowadzenie systemu KERS – a na okrasę niezwykle ostre ograniczenia w czasie testów. Nowy samochód zbudowaliśmy według najlepszego możliwego, a przy tym nienajkosztowniejszego projektu. Dodatkowo okazał się on być bardzo elegancką konstrukcją. Nasi koledzy z Woking, Brixworth i Stuttgartu wykonali niesamowitą pracę. Jestem pewny, że zmiany regulaminowe, które dotyczą obniżenia kosztów, wyjdą na dobre temu sportowi – i widzom, dla których będzie on jeszcze bardziej pasjonujący.

David Wheldon, Dyrektor globalny ds. marki, Vodafone Group: W niecałe trzy miesiące przed pierwszym Grand Prix nowego sezonu prezentacja bolidu Vodafone McLaren Mercedes MP4-24 budzi wielkie oczekiwania przed wyjazdem do Australii. Nowe przepisy i nowe samochody – wygląda na to, że mamy przed sobą najbardziej ekscytujący sezon walki o mistrzostwo świata. I jak wszyscy fani F1, my także cieszymy się z tego powodu. Każdy pracownik Vodafone trzyma kciuki za Lewisa i Heikkiego. Życzymy całemu Zespołowi wszystkiego najlepszego w nowym sezonie!