Rajdowa działalność firmy Charouz Racing System obejmie przygotowanie Lancerów dla Romana Kresty (planowane tylko trzy starty w Czechach), Vaclava Pecha i Josefa Semerada. W wyścigach CRS został fabrycznym teamem Loli - wystawi nowy pojazd kategorii LMP1, Lola 07/10 z silnikiem Judd. Plany obejmują Le Mans Series, wybrane rundy ALMS (pod uwagę wchodzą dwa wyścigi) i być może 24 godziny Le Mans, o ile ACO przyjmie zgłoszenie Charouza.

Stałym kierowcą teamu w LMS będzie Jan Charouz, ubiegłoroczny czempion F3000 International Masters. Honza został również oficjalnym testerem Loli. W roli zmienników Charouza juniora w wyścigach, wystąpią Tomas Enge i Jarek Janis.

Enge rozpoczyna sezon od debiutu w 24 godzinach Daytony - poprowadzi Rileya wystawionego przez Samax Motorsport. Podpisał również kontrakt z zespołem Petersen Motorsports/White Lightning Racing na pełny sezon startów w American Le Mans Series. Team zmienia Porsche na Ferrari 430 i zamierza po raz trzeci sięgnąć po mistrzostwo w klasie GT2. Enge będzie się zmieniał za kierownicą z Timem Bergmeisterem. Wkrótce przewidziano pierwsze testy 430-ki we Fiorano.

Charouz wybiera zespół dla Engego na szóste 24 Heures (o ile Lola nie zostanie przyjęta), a także rozmawia z Aston Martinem na temat startów Tomasa w wybranych rundach FIA GT Championship. Jarek Janis ma tam walczyć o tytuł - trwa ustalanie szczegółów kontraktu z topowym teamem. Młodszy brat Jarka, Erik Janis będzie jeździł w zespole Rock Media Antonina Herbecka - program obejmuje wybrane rundy FIA GT Championship, mistrzostwa Czech i Włoch.

Nowym nabytkiem agencji Charouza jest Adam Lacko, w ubiegłym roku kierowca polskiego Fuchs Star Moto Racing w Carrera Cup. 22-latek pozostaje w serii, ale przenosi się do Farnbacher Racing - zespołu, który w 2006 sięgnął po trzecie mistrzostwo PCC z Dirkiem Wernerem. Team z Lichtenau posiada również w dorobku trzy wygrane Porsche Supercup.

Źródło: Autoklub, informacja prasowa Charouz RS