Genewa 2011: Renault Capture
Renault Captur jest nowym prototypem odzwierciedlającym strategię marki w zakresie stylistyki. Sportowy crossover o muskularnej bryle ma być kojarzony z odkrywaniem świata i stanowić zapowiedź przyszłego samochodu w gamie Renault. Koncepcyjne Renault posiada nowy przód, który będzie typowy dla przyszłych samochodów marki, zaprezentowany uprzednio w modelu DeZir. Podobnie jak w DeZir, jego osią konstrukcyjną jest duże, pionowe logo, umieszczone na przyciemnionej powierzchni. Masywne, wykończone matowo błotniki wzmacniają wrażenie solidności. Diody LED na przedłużeniu kierunkowskazów tworzą efekt fali rozchodzącej się wzdłuż nadwozia. Model Captur nie tylko ma oddziaływać na emocje, ale także odznaczać się praktycznością i wszechstronnością. Sztywny, zdejmowany dach, po zdjęciu odsłania konstrukcję z włókien węglowych, co daje możliwość zmiany charakteru pojazdu z coupe w kabriolet i z miejskiego auta w terenowy samochód. Unoszone do góry drzwi i masywne 22-calowe opony na czarno-białych felgach podkreślają jego sportowy charakter. Czarno-biały motyw pojawia się również na bokach nadwozia. Uniwersalność cechuje też tył samochodu z podłogą wyłożoną trzema warstwami lin. Ich układ pozwala na mocowanie przedmiotów, tworzy schowki o zmiennej pojemności, a także zachęca do wypoczynku i skorzystania z elastycznej konstrukcji. Chodzi o zaoferowanie nowej formy komfortu, nowego sposobu odpoczywania - niczym w hamaku. Renault Captur stawia również na możliwości zmiany konfiguracji wnętrza - składane oparcia umieszczone wzdłuż boków nadwozia umożliwiają uzyskanie z tyłu dwóch dodatkowych miejsc wyposażonych w pasy i zagłówki. Koncepcyjne auto może wówczas pomieścić 4 pasażerów. Za napęd francuskiego pojazdu będzie odpowiadał wysokoprężny silnik Energy dCi 160 twin-turbo, opracowany na bazie nowej jednostki Energy dCi 130. Oprócz elektrycznych motorów marka chce proponować również gamę jednostek spalinowych, łączących osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa, czego przykładem będzie silnik Energy dCi 160 twin-turbo. Dzięki zastosowaniu podwójnego doładowania, 1,6-litrowy motor będzie dysponował mocą 160 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zapraszamy do odwiedzania naszego serwisu specjalnego Genewa 2011