W minionych roku Golf VII otrzymał dwa tuziny prestiżowych wyróżnień. Został wybrany między innymi „Car of the Year 2013” oraz „World Car of the Year 2013”. Także w Japonii nowy Golf okazał się lepszy od konkurentów i jako pierwszy importowany samochód w 34-letniej historii plebiscytu otrzymał nagrodę „Car of the Year 2013/2014 Japan”. Kolejne wyróżnieniami są między innymi „Złota Kierownica 2013”, „Auto Trophy”, „Auto der Vernunft” („Samochód rozsądku”) oraz „Die besten Autos 2013” („Najlepsze samochody 2013”).

Prof. dr Martin Winterkorn, prezes zarządu Volkswagen AG, podsumował te sukcesy: „Golf jest i pozostanie najważniejszym modelem i siłą napędową marki Volkswagen. Cieszymy się, że nasze nowe auto tak doskonale zostało przyjęte na rynku i spotkało się z bardzo pozytywną reakcją klientów.”

Chociaż Golf siódmej generacji na rynku jest dopiero od roku, to już niebawem zostanie sprzedany jego półmilionowy egzemplarz. Warto przypomnieć, że w Chinach i USA to auto jeszcze nie trafiło do sprzedaży. Za to w Europie Golf od lat jest najczęściej kupowanym samochodem. Jego pierwsza generacja trafiła do salonów w maju 1974 roku. Już od blisko 40 lat Golf kontynuuje sukcesy swego poprzednika i stał się bazą dla nowej klasy aut - klasy Golfa. W czerwcu bieżącego roku z taśmy produkcyjnej zjechał już jego 30-milionowy egzemplarz. Golf oferowany jest w różnych wersjach od wyjątkowo oszczędnego TDI BlueMotion do sportowego GTI.