Nieczęsto się zdarza tak czysty wyścig, jak tegoroczny w Monte Carlo. Ani razu na trasę nie wyjechał samochód bezpieczeństwa, co po treningach wydawało się wręcz niemożliwe. Tylko czterech zawodników zakończyło rywalizację sporo przed czasem, w tym dwóch stanęło na torze...

Powiedzieli

A oto co powiedzieli po zakończeniu wyścigu:

Robert Kubica: Nie uważam, że nasza strategia jednego postoju była słuszna w wyścigu w Monako. Spodziewaliśmy się okresów neutralizacji, a te nie nastąpiły. Spoglądając wstecz uważam, że mogliśmy wypaść lepiej, ale jestem zadowolony, że mogłem ponownie zdobyć kolejne, ważne dla mnie i zespołu punkty. Miałem mały problem z hamulcami zaraz po starcie wyścigu i musiałem je podpompowywać cały czas, co sprawiło, że nie czułem się pewnie. Potem utknąłem w korku, a pod koniec miałem problem z czujnikiem, co oznaczało, że jechałem bez kontroli trakcji przez stosunkowo długi czas.

Fernendo Alonso (na konferencji prasowej): To był bez wątpienia fantastyczny weekend. Zdobycie hat trika w postaci pole position, najszybszego okrążenia i wygrania wyścigu jest czymś bardzo wyjątkowym, szczególnie w Monako. Bardzo podobał mi się dzisiejszy wyścig, a bolid spisywał się perfekcyjnie przez cały czas. Tak dobrze się go prowadziło.Mam na swoim koncie szesnaście lub siedemnaście wygranych w karierze, a nigdy nie wygrałem wyścigu z przewagą nad trzecim kierowcą wynoszącą ponad jedną minutę. To prawdopodobnie najłatwiejsze zwycięstwo jak do tej pory...

Lewis Hamilton: Wiedziałem, że obydwaj jesteśmy bardzo szybcy. Kiedy jedziesz z tyłu, nie możesz utrzymywać się tuż za konkurentem. Zdawałem sobie sprawę, że nie mam szans, żeby go wyprzedzić. Jedyne co mogłem zrobić, to utrzymywać presję. Ale on jest dwukrotnym Mistrzem Świata i nie popełnia błędów. Miałem problemy z dublowanymi i nie raz otarłem się o barierę. Na szczęście samochód jest mocny i wytrzymał te uderzenia. Wszyscy, cały zespół, wykonali dzisiaj wspaniała pracę.

Felipe Massa: McLaren zaprezentował dziś niesamowite tempo. Myślę, że nawet gdybym jechał na sto pięćdziesiąt procent możliwości i tak bym był na tej samej pozycji. Nic nie mogłem zrobić, jak tylko czekać na jakiś błąd lub awarię. Na początku Lewis nie był bardzo szybki. Fernando był znacznie szybszy od nas. To był klucz do sukcesu Fernando w tym wyścigu, ponieważ zdołał wtedy zbudować sobie przewagę. Przez pierwsze piętnaście okrążeń jechałem za Lewisem bez problemów, a potem był duży ruch na torze, więc było mi bardzo ciężko. Pozostawałem długo za Trullim, dużo za Davidsonem, ten drugi chyba został nawet za to ukarany. Zdobyliśmy tyle punktów ile mogliśmy i teraz nasza strata jest troszkę większa, ale pięć punktów to nie dużo w całych mistrzostwach.Będziemy ciężko pracować przed następnym wyścigiem. Tutaj było niemożliwe dogonienie ich, ale spróbujemy być przed nimi w następnym wyścigu.

Nick Heidfeld: Ze względu na moją strategię jednego postoju w boksach, najistotniejszą rzeczą dla mnie było wyprzedzenie Marka Webbera od razu na starcie, co mi się udało. Byłem w stanie wyprzedzić także Nico Rosberga, mimo to nasze bolidy dotknęły się na pierwszym zakręcie, ale szczęśliwie mój nie został uszkodzony. W początkowej fazie przejazdu miałem problemy z miękkimi oponami, ale później stawały się stopniowo coraz lepsze. Na drugim odcinku straciłem sporo sekund, kiedy musiałem przepuścić oba McLareny. To wystarczyło, aby Robert mógł wyjechać przede mnie po swoim pit stopie. Ale ogólnie jestem zadowolony z wyniku.

Mario Theissen: Jesteśmy zadowoleni z punktów, ale z pewnością nie było perfekcyjnie. Opracowaliśmy taktykę z jednym postojem na podstawie poprzednich edycji wyścigu, licząc na wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Tymczasem nie było powodów, by wyjechał. Stąd też dzisiaj to nie była optymalna strategia i straciliśmy chyba jedno miejsce.

(Listę wypowiedzi będziemy systematycznie rozszerzali)

KLASYFIKACJE

Klasyfikacje po pięciu wyścigach:

MISTRZOSTWA ŚWIATA KIEROWCÓW

MiejsceKierowca (Auto) Punkty1. Fernando Alonso (Hiszpania - McLaren) 382. Lewis Hamilton (Wielka Brytania - McLaren) 38 3. Felipe Massa (Brazylia - Ferrari)334. Kimi Raikkonen (Finlandia - Ferrari)235. Nick Heidfeld (Niemcy – BMW Sauber)186. Giancarlo Fisichella (Włochy - Renault)137.Robert Kubica (Polska – BMW Sauber)128. Nico Rosberg (Niemcy - Williams)59. David Coulthard (Wielka Brytania - Red Bull)49.Jarno Trulli (Włochy - Toyota)411.Heikki Kovalainen (Finlandia - Renault)3 12. Alexander Wurz (Austria - Williams) 213. Takuma Sato (Japonia - Super Aguri)113. Ralf Schumacher (Niemcy - Toyota)1

MISTRZOSTWA ŚWIATA KONSTRUKTORÓW

MiejsceZespół Punkty1.McLaren 762. Ferrari 56 3. BMW Sauber304. Renault165. Williams76. Toyota57.Red Bull48. Super Aguri1

Wyniki wyścigu o Grand Prix Monaco: http://www.auto-swiat.pl/formula1/grand-prix-monaco-2007-kto-wygra-uliczny-wyscig-relacja-na-zywo.html