Auto Świat Wiadomości Aktualności Mieszkańcy się doczekają. Przy ekspresówce staną ekrany za 23 mln zł

Mieszkańcy się doczekają. Przy ekspresówce staną ekrany za 23 mln zł

A jednak. Kiedy projektowano tę drogę ekspresową wydawało się, że wszystko jest w porządku. Tuż po otwarciu okoliczni mieszkańcy zaczęli protestować, że jest za głośno, a ekspresówką codziennie jeżdżą tysiące samochodów. W końcu zaczęto działać.

Na S2 POW brakuje ekranów akustycznych
GDDKiA
Na S2 POW brakuje ekranów akustycznych

Droga ekspresowa S2 to bardzo ciekawa droga. Ma tunel i poważny problem

Nazywana też Południową Obwodnicą Warszawy POW. S2 przebiega przez południową część miasta z zachodu na wschód od węzła Konotopa do węzła Lubelska. Kiedyś była planowana jako pełnoprawna część autostrady A2, ale z tych planów się wycofano. A2 wpadając do Warszawy z obu stron w zmienia się w S2. Droga liczy aż 34,1 km.

W kilku miejscach, zwłaszcza w okolicach Mostu Południowego w Wilanowie i Wawrze, już od samego otwarcia mieszkańcy narzekają na okropny hałas. Problem bagatelizowano. Do czasu.

Przeczytaj także: ASO wyceniło naprawy na 23 tys. zł. Pokazaliśmy je diagnoście: "Tu nic nie jest zepsute"

A jednak. Mieszkańcy doczekają się ekranów na POW

Na Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) pojawią się nowe ekrany akustyczne. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na realizację projektu, który ma ograniczyć hałas w najbardziej narażonych miejscach zachodniego odcinka trasy. Wartość kontraktu to ponad 23 mln zł.

Analiza porealizacyjna przygotowana przez GDDKiA wskazała konkretne lokalizacje, gdzie konieczne jest zwiększenie ochrony akustycznej. Ekrany zostaną zainstalowane m.in. w Wilanowie, w okolicy ulicy Sytej, od ul. Sytej do ul. Bruzdowej, na fragmencie między ul. Przyczółkową a ul. Ruczaj, w rejonie ulicy Marcepanowej oraz w Zagórzu na terenie gminy Wiązowna.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jest już umowa na 23 mln zł

Firma Ekopres, wyłoniona jako wykonawca inwestycji, ma 20 miesięcy na realizację całego projektu. W pierwszej fazie, obejmującej 10 miesięcy, przygotuje pełną dokumentację techniczną oraz uzyska wszystkie niezbędne decyzje administracyjne. Następnie, w ciągu kolejnych 10 miesięcy, przeprowadzi prace budowlane i zdobędzie pozwolenia na użytkowanie nowych ekranów.

Wartość projektu wynosi 23 mln zł, a środki te zostaną przeznaczone na kompleksowe wykonanie ekranów oraz ich późniejsze oddanie do użytku. Wybrane lokalizacje są efektem szczegółowej analizy, która miała na celu zidentyfikowanie miejsc wymagających dodatkowych zabezpieczeń przed hałasem.

Dodanie ekranów to wynik analizy porealizacyjnej, która została przeprowadzona zgodnie z przepisami dotyczącymi dużych inwestycji drogowych. Badanie objęło sprawdzenie skutków środowiskowych funkcjonującej już drogi, ze szczególnym uwzględnieniem pomiarów hałasu oraz jakości powietrza i gleby. Analiza uwzględniła rzeczywisty ruch pojazdów na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska.

Wyniki badań, które zatwierdził Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie, wykazały miejscowe przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu. Sytuacja ta dotyczyła głównie obszarów z nową zabudową mieszkaniową, które wymagają szczególnej ochrony akustycznej. Na podstawie zebranych danych dobrano konkretne rozwiązania, które mają zapewnić skuteczną izolację akustyczną w wybranych lokalizacjach.

Ekrany mają ograniczyć wpływ hałasu na sąsiednie tereny, co pozwoli poprawić jakość życia mieszkańców w otoczeniu obwodnicy.

Powiązane tematy: