W świecie hipersamochodów utworzyła się wielka trójca: Porsche 918 Spyder, McLaren P1 i Ferrari LaFerrari. Trochę nieśmiale tę grupę goni Koenigsegg, który z kolei ostatnio zainteresował się podcięciem skrzydeł innej lidzie. Nazywa się Bugatti, a współcześnie Bugatti Chiron.

W prezentowanych filmach Koenigsegg bije na głowę Chirona w teście 0-400-0 km/h. Ale to tylko promocyjne filmiki, nikt jeszcze nie przeprowadził takiego testu na żywo. A szkoda, ponieważ za chwilę koronę przejmie ktoś inny. Oto on. Dzikus z Teksasu, który wie, na czym polega bicie rekordów prędkości. Nazywa się Hennessey Venom F5 i lepiej nie zajeżdżajcie mu drogi.

Pod maską najnowszej amerykańskiej bestii zamontowano silnik V8 o pojemności 7.4 litra. Jednostkę wspierają dwie turbosprężarki, które pozwalają wycisnąć z V-ósemki aż 1600 KM! Cała moc przenoszona jest wyłącznie na tylną oś przez siedmiobiegowy automat. To ciekawe, że nie skorzystano z napędu 4x4 (lepsza trakcja na starcie) lub dodatkowych wspomagaczy elektrycznych. Czysta, mechaniczna moc. Poza tym układ hybrydowy czy dodatkowa oś napędowa to dodatkowe kilogramy, a inżynierowie chcieli zapewnić niską masę auta.

I udało się. Venom F5 waży zaledwie 1338 kg. To dzięki temu przyspieszenie od 0 do 300 km/h zajmuje mu niecałe 10 sekund. To wynik porównywalny, jak nie lepszy, od bolidu F1! Co ciekawe, Hennessey oferuje swój pojazd także ze skrzynią manualną, ale odradza klientom ten wybór. Jazda jest po prostu o wiele trudniejsza.

Kolejna szokująca wiadomość. Hennessey słynie z rekordów prędkości, więc nie mogło zabraknąć wzmianki o tym fakcie. Producent sugeruje, że F5 jest w stanie rozpędzić się do 480 km/h! Oczywiście nasuwa się pytanie, co z oponami i czy ktokolwiek stworzył odporne na taką prędkość gumy. John Hennessey twierdzi, że to nie powinno stanowić problemu, ponieważ F5 jest o 700 kg lżejszy od np. Chirona, dzięki czemu już nawet Micheliny Pilot Cup 2 są w stanie wywiązać się z tego zadania.

Bugatti Chiron rozpędza się do 400 km/h i zatrzymuje do 0 w 42 s. Z kolei F5 robi to w mniej niż 30 s. W tym przypadku nawet Koeningsegg Agera RS nie ma szans z Venomem.

Ile kosztuje Hennessey Venom F5? Wstępnie producent podaje cenę 1 600 000 dolarów, a świat ujrzy zaledwie 24 egzemplarze.