Dane dostarczone przez Jato Dynamics (dotyczące 27 państw Unii Europejskiej - oprócz Malty, państw należących do Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu - EFTA oraz Turcji, Rosji i Izraela) potwierdzają, iż w pierwszym pełnym miesiącu sprzedaży (kwiecień) model Insight zasłużył na miano najbardziej popularnej hybrydy benzynowo - elektrycznej na rynku.

To już drugi sukces nowej Hondy, która również w kwietniu tego roku, jako pierwsza hybryda w historii, zajęła najwyższe miejsce w statystykach sprzedaży wśród wszystkich nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w Japonii.

Sektor pojazdów hybrydowych i aut napędzanych alternatywnymi paliwami, do którego należą wszystkie samochody osobowe nie zasilane wyłącznie benzyną czy olejem napędowym, będzie się sukcesywnie powiększał. Jednocześnie, rynek zacznie stopniowo dzielić się na mniejsze segmenty, skupiające odmienne typy pojazdów, co ma obecnie miejsce w przypadku tradycyjnych samochodów.

W przyszłości Honda zwiększy wybór modeli z napędem hybrydowym, wprowadzając do sprzedaży hybrydową wersję modelu Jazz oraz samochód bazujący na koncepcie CR-Z.

Trzecie miejsce w statystykach sprzedaży zajęła Honda Civic Hybrid, która podobnie jak Insight, jest oszczędną i ekologiczną hybrydą. Podczas pracy w zakresie średnich i wyższych prędkości obydwa auta mogą być napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym, co zapewnia niemal bezgłośną pracę układu napędowego i niewielkie zużycie paliwa.

Insight jest obecnie wprowadzany do sprzedaży w Europie, gdzie łącznie z modelem Civic Hybrid będzie reprezentował ekologiczną, benzynowo-elektryczną gamę samochodów Hondy.

- Pierwsza Honda z napędem hybrydowym pojawiła się w Europie prawie 10 lat temu, kiedy do sprzedaży trafił model Insight. Była to również pierwsza hybryda wprowadzona na rynek europejski, gdzie sektor samochodów z tego rodzaju napędem będzie się systematycznie rozwijał i różnicował - skomentował sukces modelu Ken Keir, Wiceprezydent Honda Motor Europe.