Nowe zawieszenie oferuje automatyczną zmienność wielkości prześwitu auta w zależności od prędkości. Podczas szybkiej jazdy umożliwia osiągnięcie większej stabilności dzięki obniżeniu środka ciężkości o 15 mm. Dodatkowym pozytywnym efektem jest redukcja zużycia paliwa w wyniku zmniejszenia współczynnika oporów powietrza Cx. Gdy jakość drogi jest zła, zawieszenie hydraktywne podnosi nadwozie o 20 mm. Kierowca może także ręcznie zmienić prześwit za pomocą specjalnego przełącznika.Sercem systemu jest zintegrowany blok hydroelektroniczny BHI (por. grafika), zawierający moduł elektroniczny o dużej mocy obliczeniowej, niezależne źródło ciśnienia hydraulicznego i silnik elektryczny. Na dobrej nawierzchni przy prędkości do 110 km/h auto zachowuje zwykły prześwit, gdy prędkość przekroczy 110 km/h, BHI wydaje polecenie obniżenia auta o 15 mm i utrzymuje tę wysokość, dopóki prędkość nie spadnie poniżej 70 km/h. Gdy jakość nawierzchni jest bardzo zła, BHI powoduje, że samochód podnosi się o 20 mm - pod warunkiem, że prędkość jest mniejsza niż 60 km/h. Podniesienie lub obniżenie auta realizowane jest poprzez dopompowanie lub odpompowanie płynu hydraulicznego w układzie zawieszenia.Dzięki nowym czujnikom elektronicznym połączonym z modułem sterującym BSI, autoadaptacyjne zawieszenie precyzyjnie bada stan nawierzchni i poddaje analizie styl prowadzenia, umożliwiając dostosowanie do konkretnego kierowcy. Istnieje także możliwość samodzielnego wyboru stylu sportowego lub komfortowego za pośrednictwem przełącznika.Producent zapewnia, że nowe zawieszenie nie wymaga żadnej obsługi technicznej przez 5 lat lub przed osiągnięciem przebiegu 200 tys. km.
Hydraktywne innowacje
Trzecia generacja citroenowskiego zawieszenia hydraktywnego stanowi syntezę najnowszych rozwiązań elektronicznych ze zmodyfikowaną i uproszczoną architekturą hydrauliczną. Sprawne opanowanie przemieszczeń nadwozia zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy przy różnych stanach nawierzchni i dowolnej prędkości.