Zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów i Technologii w Russelsheim i wyprodukowany w ścisłej współpracy z GE Plastics, QarmaQ prezentuje 30 kluczowych technologii, które będą stopniowo stosowane w nowych modelach Hyundaia w latach 2008-2014.

- W Hyundaiu oferujemy ludzkości innowacyjne rozwiązania, a QarmaQ jest żywym dowodem naszego zaangażowania w tworzenie innowacyjnych technologii bezpieczeństwa oraz naszej determinacji do wprowadzania na rynek rozwiązań przyjaznych środowisku - powiedział dr Moon-Shik Kwon, wiceprezes działu zaawansowanych technologii Hyundai Motor. Jako naszego partnera wybraliśmy GE Plastics ze względu na ich zaangażowanie w ochronę środowiska oraz szeroką gamę innowacyjnych materiałów i technicznych możliwości, jakimi dysponują. Technologie zastosowane w modelu QarmaQ zapewnią kierowcom bezpieczeństwo, przyczynią się do ochrony środowiska oraz zwiększą przyjemność z prowadzenia samochodu.”

QarmaQ

Samochód jest lżejszy, bardziej wytrzymały i bardziej ekonomiczny niż inne obecnie produkowane pojazdy typu CUV. Oferuje również dużo większe możliwości powtórnego przetworzenia w zakresie konstrukcji lub ewentualnego demontażu. W skrócie, QarmaQ to realistyczna wizja potencjału osobowych środków transportu przyszłości.

Bezpieczeństwo pieszych

Bezpieczeństwo pieszych staje się coraz poważniejszym problemem. Jedna piąta – 7 000 osób rocznie – wszystkich śmiertelnych wypadków w Unii Europejskiej to piesi potrąceni przez pojazdy.

W gęsto zaludnionej Korei współczynnik ten wynosi aż 39 procent. System bezpieczeństwa Elastic Front™, który obejmuje cały przód modelu QarmaQ to bezdyskusyjnie pierwsza na świecie technologia w samochodach CUV chroniąca pieszych w momencie zderzenia.Trzy pochłaniające energię struktury są całkowicie wkomponowane w futurystyczne nadwozie pojazdu, a dodatkowe wsparcie zapewniają zaawansowane materiały o właściwościach absorbujących energię zderzenia. Elementy nadwozia zaprojektowano tak, by idealnie współgrały z systemami pochłaniającymi energię, rozpraszając siłę uderzenia w razie kolizji z pieszym. System Elastic Front™ stworzono z myślą o spełnieniu norm Euro NCAP (EEVC WG17 Faza2) i JNCA w zakresie ochrony pieszych i aktualnie jest poddawany testom weryfikacyjnym.

Koncepcyjny Hyundai QarmaQ jest rezultatem fuzji koncernów Hyundai oraz GE Plastics, które wniosły do projektu swoją ogromną wiedzę i doświadczenie. QarmaQ jest czymś więcej, niż tylko modelem koncepcyjnym – to przykład na to, iż przyjazne środowisku rozwiązania mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa, osiągów oraz wizerunku pojazdu.

Technologie środowiska i inne technologie

Na stoisku Hyundaia wystawiane były również modele Sonata LPI Hybrid Electric Vehicle, Tucson Fuel Cell Electric Vehicle oraz system redukcji cząstek stałych w autach z silnikiem diesla Urea- SCR (selektywna redukcja katalityczna), który umieszczono w 3.0-litrowym silniku S w modelu Veracruz. Zaprezentowano również system redukcji NOx i cząstek stałych, który jest w staniespełnić surowe normy emisji spalin Euro-6.

Hyundai po raz pierwszy zaprezentował również system wspomagający parkowanie (Parking Assist System), który zostanie zainstalowany w samochodzie mającym pojawić się w sprzedaży w niedalekiej przyszłości.