W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
W Polsce jest już nowy Hyundai Tucson
Hyundai Tucson nie wychodzi z formy. W 2025 r. przez dwa pierwsze miesiące Polacy zarejestrowali dokładnie 1919 szt. koreańskiego SUV-a, co zapewniło mu miejsce w pierwszej dziesiątce bestsellerów. Co ważne, Hyundai Tucson jest bardzo często wybierany przez polskich klientów indywidualnych. To kompaktowy SUV o długości ok. 4,5 m, z rozstawem osi na poziomie 2680 mm i z bagażnikiem o pojemności 600 l (558 l w hybrydzie plug-in). Podczas codziennej jazdy jest wygodny i poręczny, ale może już pełnić funkcję pełnoprawnego rodzinnego samochodu. SUV-a niedawno gruntownie odświeżono, co widać przede wszystkim po wnętrzu. Na kierownicy Tucsona nie ma już logo Hyundaia. Są za to cztery kropki oznaczające literę "H" w alfabecie Morse’a. Ciekawostek jest więcej. Do obsługi automatycznej skrzyni biegów służy specjalny przełącznik doczepiony do kolumny kierowniczej. Dzięki niemu zwolniło się dużo miejsca na tunelu środkowym. Poprawiono także wykonanie, wzbogacono dostępne wyposażenie oraz wydłużono listę systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Hyundai Tucson dostępny jest teraz w nowej ofercie z bardzo dużymi rabatami.
Jaki silnik wybrać w Hyundaiu Tucsonie? Sprawdzamy dzisiaj bardzo ciekawą wersję
Hyundai ma bardzo atrakcyjną ofertę dla polskich kierowców. Jej podstawą jest oczywiście benzynowy silnik 1.6 T-GDI o mocy 160 KM, ale coraz większą popularnością cieszą się hybrydy. Właśnie teraz warto się zainteresować zwłaszcza jedną, ponieważ Hyundai oferuje przy zakupie korzyści na łączną sumę ponad 30 tys. zł. To hybryda typu plug-in, a więc taka, którą można ładować z gniazdka. Na jej pokładzie silnik 1.6 T-GDI współpracuje z silnikiem elektrycznym, a moc systemowa tego układu to 253 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. to 7,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 186 km na godz. Spory akumulator o pojemności 13,8 kWh pozwala przejechać do 71 km wg WLTP. W cyklu miejskim zasięg może sięgnąć nawet 91 km. Średnie zużycie paliwa? Od 0,9 do 1,1 l na 100 km. Hyundai Tucson PHEV to idealna propozycja dla każdego, kto może regularnie ładować swój samochód. Wtedy podczas codziennej jazdy silnik spalinowy praktycznie się nie włącza, a jazda jest bardzo tania. Z kolei podczas dłuższych tras drogami szybkiego ruchu pierwsze skrzypce gra silnik spalinowy, a SUV zachowuje się jak klasyczna hybryda. Hybrydy PHEV łączą w sobie zalety dwóch napędów, elektrycznego i spalinowego. Hyundaia Tucsona z wtyczką można zamówić z napędem na przód lub AWD.
Ile kosztuje Hyundai Tucson PHEV? Aktualna cena zaskakuje
Już w regularnym cenniku Hyundai Tucson PHEV jest bardzo atrakcyjnie wyceniony, a teraz dodatkowo w salonach trwa wielka wyprzedaż rocznika 2024 r. Hyundai przygotował aż 30 tys. zł upustu dla wszystkich wersji wyposażenia. To nie koniec. Do tego dochodzi np. kontrakt serwisowy albo pakiet ubezpieczenia OC/AC/NNW za 1000 zł. Suma korzyści może sięgnąć nawet 33 800 zł. Postanowiliśmy sprawdzić, ile wynosi miesięczna rata, bo Hyundai ma dla polskich firm ciekawy leasing Easy Move On. W przypadku Tucsona Plug-in Hybrid startuje ona od 1170 zł netto miesięcznie. Do wyliczeń założyliśmy 10-procentową wpłatę własną i umowę na 24 miesiące z rocznym przebiegiem do 15 tys. km. Każdy z tych parametrów można oczywiście dopasować do własnych potrzeb.