Wiadomości Aktualności Skoda Elroq 85x debiutuje w Polsce. Elektryczny SUV z napędem 4×4

Skoda Elroq 85x debiutuje w Polsce. Elektryczny SUV z napędem 4×4

SUV-y niezmiennie sprzedają się jak ciepłe bułeczki, ale na rynku dominują wersje z napędem na jedną oś. Teraz wybór aut z napędem 4×4 poszerzył się jednak o kolejny model. Na polskim rynek wjeżdża nareszcie Skoda Elroq 85x — kompaktowy elektryczny SUV, oferujący moc 286 KM i napęd na wszystkie koła.

Skoda Elroq
Mariusz Kamiński / Auto Świat
Skoda Elroq
  • Skoda wprowadza na polski rynek nową wersję elektrycznego SUV-a Elroq 85x z napędem na cztery koła i mocą 286 KM
  • Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. 13-calowy ekran, kamerę cofania, adaptacyjny tempomat i LED-owe reflektory
  • Klienci mają do wyboru kilka różnych pakietów wyposażeniowych, m.in. Winter, Transport i Maxx

Portfolio Skody poszerzyło się o kolejną pozycję. Tym razem nie mówimy o nowym modelu, ale o kolejnej wersji już istniejącego auta. To Skoda Elroq 85x. Ten najnowszy wariant kompaktowego elektrycznego SUV-a wyposażony jest w napęd na cztery koła, oferuje moc 286 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s. O tym, że Elroq łączy dynamikę z funkcjonalnością auta do codziennego użytku wiadomo było już wcześniej. Teraz do zalet modelu powinna dojść także możliwość radzenia sobie w trudniejszych warunkach terenowych.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Skoda Elroq 85x z wieloma dodatkami już w standardzie

Najnowsza wersja Skody Elroq standardowo dostępna jest z wnętrzem Loft. Tę rozpoznamy m.in. po szarych materiałach wykończeniowych z zielonymi przeszyciami oraz tapicerce, które łączy tkaninę i skórę ekologiczną. Fotele mają ręczną regulację wysokości i podparcia lędźwiowego. Osoby, które oczekują więcej, mogą wybrać wersję Lodge, wymagającą dopłaty 3050 zł, wersję Suite z oświetleniem Ambiente, za dodatkowe 10 500 zł lub topową odmianę L&K. Ta ostatnia wyróżnia się jasną deską rozdzielczą i skórzanym wykończeniem, ale jest droższa od podstawowej o 11 800 zł.

Skoda Elroq 85x
Skoda Elroq 85xSkoda

Czeski producent wyposażył "czteronapędowego" Elroqa w dość dużo przydatnych i funkcjonalnych udogodnień. Już w standardzie nabywcy nowej wersji kompaktowego SUV-a Skody dostają m.in. 13-calowy ekran Infotainment z nawigacją, kamerę cofania, czujniki parkowania, klimatyzację dwustrefową, podgrzewane fotele i skórzaną kierownicę z łopatkami do regulacji siły odzysku energii (rekuperacji). Standardem jest także w pełni bezprzewodowy dostęp do auta (KESSY Full), adaptacyjny tempomat, LED-owe reflektory, 19-calowe felgi aluminiowe, a także składane, podgrzewane lusterka zewnętrzne, przy czym to po stronie kierowcy ma funkcję automatycznego przyciemniania.

Pakiety dla tych, dla których podstawowa Skoda Elroq 85x to za mało

Jeżeli dla kogoś podstawowe wyposażenie to za mało, może wybrać jeden z kilku pakietów. W pakiecie Plus, kosztującym 8950 zł, znajdziemy reflektory matrycowe Matrix LED, animowane tylne światła i elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika. Wybierając pakiet Advanced (18 600 zł) nabywcy dostaną również m.in. wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, nagłośnienie Canton oraz fotel kierowcy z masażem i pamięcią ustawień.

Skoda Elroq 85x
Skoda Elroq 85xSkoda

Najwięcej, bo 23 700 zł, kosztuje pakiet Maxx, który łączy w sobie pakiety Plus i Advanced, a dodatkowo oferuje m.in. trzystrefową klimatyzację oraz system zdalnego parkowania. Oprócz wyżej wymienionych Skoda oferuje także pakiet Winter (2850 zł) oraz Transport (1400 zł).

Ile kosztuje Skoda Elroq 85x?

Napęd 4×4 oraz dość bogate wyposażenie seryjne mają swoje odzwierciedlenie w cenie. Cena katalogowa Skody Elroq 85x zaczyna się od 204 950 zł. Osoby, które skorzystają z rządowego programu "NaszEauto", mogą uzyskać dopłatę w wysokości 30 tys. zł, a w niektórych przypadkach nawet 40 tys. zł. Tym samym za kwotę niemal 175 tys. zł, czy nawet prawie 165 tys. zł, można kupić kompaktowego elektrycznego SUV-a z napędem na cztery koła i akumulatorem o pojemności 82 kWh, zapewniającym zasięg do 539 km (w cyklu WLTP). Czy to wystarczy, aby przekonać klientów? Wkrótce się o tym przekonamy.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji