Pierwszymi przedstawicielami nowej serii są modele Fabia Greenline i Fabia Combi GreenLine z silnikiem 1,4 TDI PD DPF/59 kW, który ma obniżoną granicę emisji CO2 do 110 g/km. Producent nie zamierza jednak tych samochodowego dodatkowo doposażać i będą one dostępne w dotychczas oferowanych specyfikacjach. Ciekawostką serii jest biała barwa nadwozia.
Zmiany techniczne odpowiadają w przybliżeniu tym, które przeprowadzone zostały przez Volkswagena w modelach BlueMotion. Škoda jednak wykonała kilka zmian stylizacyjnych nadwozia oraz zmodyfikowała oprogramowanie jednostki sterującej silnikiem, a także zastosowała opony o mniejszym współczynniku tarcia.
Drugą frankfurcka nowością ekologiczną jest koncept Octavia Combi FlexFuel. Ppojazd ten przystosowany jest do spalania mieszanki benzyny z etanolem (E85). Model ten dostępny bezie w sprzedaży od grudnia i przeznaczony dla Szwedów, gdzie jest aktualnie najlepiej rozwinięta sieć stacji takich paliw. Octavia Combi FlexFuel napędzana jest czterocylindrowym silnikiem 1.6 MPI o mocy 75 kW (102 KM).
Standardowa Octavia z silnikiem 1.6 (&% kW) kosztuje w Szwecji 157 500 SEK, a wersja FlexFuel 159 500 SEK. Jednak w tej cenie jest także podgrzewacz silnika, który jest niezbędny w zimowych warunkach. Škoda chce w Szwecji sprzedać jeszcze w tym roku 600 takich samochodów, ale w przyszłym roku planuje już 3000 egz.