III etap realizacji obwodnicy śródmiejskiej obejmował przebudowę ul. Przyjaciół Żołnierza na odcinku od łącznika z ul. Bandurskiego do ul. Warcisława. W trakcie prac zbudowano 600-metrowy odcinek nowej arterii posiadający dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu.  Inwestycję zrealizował Energopol-Szczecin S.A. a prace wyniosły ponad 11 mln zł. Inwestycja była dofinansowana w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w kwocie ponad 8,7 mln zł.

Ostatnio miasto rozstrzygnęło przetarg na budowę kładki nad ul. Przyjaciół Żołnierza. Powstanie ona w pobliżu kościoła znajdującego się przy tej ulicy. O jej budowę prosili okoliczni mieszkańcy, którzy stwierdzili, że budowa obwodnicy śródmieścia utrudnia pieszym poruszanie się w tej okolicy i naraża ich na niebezpieczeństwo. Kładkę ma wybudować również firma Energopol, która w przetargu zaoferowała najniższą cenę ponad 4 mln zł. Budowa kładki ma potrwać 6 miesięcy.

Szczecin przygotowuje się już do rozpoczęcia kolejnego etapu budowy obwodnicy. Podpisana została właśnie umowa z na wykonanie dokumentacji projektowej V jej etapu od ul. Duńskiej do Arkońskiej. Dokumentacje wykona Pracownia Projektowa Dróg i mostów "DIM". Na jej sporządzenie mieć będzie 18 miesięcy. Miasto zapłaci za projekty 1,58 mln zł. Nowy fragment obwodnicy liczyć będzie ok. 1200 metrów. Powstanie droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Inwestycja będzie skomplikowana inżynieryjnie. W jej tracie przebudowane będą skrzyżowania: z ul. Chopina i ul. Niemierzyńską-Arkońską. Powstanie również nowy wiadukt kolejowy nad ul. Niemierzyńską. Planuje się, iż przedsięwzięcie będzie realizowane w latach 2009-2010.

Umowę na wykonanie dokumentacji projektowej innej inwestycji podpisano także z Biurem Projektów Infrastruktury Komunalnej. Firma wykona projekt przebudowy ul. Warcisława na odcinku od ul. Orzeszkowej do Rostockiej. Na fragmencie do ul. Orzeszkowej powstanie jezdnia z dwoma pasami ruchu. Na odcinku od ul. Przyjaciół Żołnierza do Rostockiej będą dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Między nimi znajdzie się miejsce dla torowiska tramwajowego. W trakcie robót powstaną też nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe, wymienione też będą instalacje podziemne. Dokumentacja ma być gotowa za 12 miesięcy. Koszt jej wykonania to prawie 600 tys. zł