Jakub Giermaziak w Formule 2.0 ściga się od zeszłego roku. Jest członkiem zespołu Motopark Academy. W ubiegłym sezonie startował jedynie w Pucharze Europy Północnej. W tym roku – ze względu na dobre wyniki – zdecydował się wziąć udział także w prestiżowym Eurocup.

Formuła 2.0, a w szczególności Eurocup, bywa często ''przepustką'' do Formuły 1. W tym samym pucharze swoją karierę rozpoczynało kilku obecnych zawodników F1 m.in Robert Kubica czy Felippe Massa.

W tym sezonie Jakuba Giermaziaka czeka w sumie 15 wyścigów na torach m.in w Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii. Część startów będzie miała miejsce na tych samych torach, na których odbywają się wyścigi Formuły 1.

Pierwsza runda Pucharu Europy Północnej czeka Jakuba już w ten weekend w niemieckim Hockenheim, natomiast rozpoczęcie sezonu Eurocup będzie miało miejsce już tydzień później w belgijskim Spa.

Przygotowania do obecnego sezonu trwały już od lutego. Ostatnie testy miały miejsce w miniony poniedziałek i wtorek. Jakub testował bolid i sprawdzał jego ustawienia, zapoznawał się z torami i nową ekipą, która będzie mu towarzyszyć w obecnym sezonie.

- Początkowo testy nie przebiegały pomyślnie. Miałem problemy z bolidem i jego ustawieniami. Poza tym zacząłem pracować z nowym inżynierem. Ostatnie testy dają powody do optymizmu – mówi Jakub Giermaziak.

Polski zawodnik osiągał w nich dobre czasy i zajmował miejsca w pierwszej ''dziesiątce'' na kilkudziesięciu kierowców. - Biorąc pod uwagę wyniki w testach, możliwości techniczne bolidu oraz że to dopiero mój drugi sezon w F2.0 moim celem na ten sezon jest uplasowanie się w pierwszej ''piątce'' w Pucharze Europy Północnej i w pierwszej ''dziesiątce'' w Eurocup. Uważam to za ambitny, lecz realny cel – zapowiada Jakub Giermaziak.

Najbliższe zawody w ramach NEC w Hockenheim rozpoczynają się już w czwartek od testów. W piątek czekają zawodników kwalifikacje, a w sobotę i niedzielę dwa wyścigi.

JAKUB GIERMAZIAK

Urodził się w 1990 roku, mieszka pod Poznaniem. Sporty motorowe uprawia od 8 lat. Zajmował czołowe miejsca w wyścigach kartingowych w Polsce i za granicą. W 2006 roku zajął drugie miejsce w International Rok Cup Final w Lonato, zwycięzył w East Europe Cup i zdobył trzecie miejsce w Pucharze Polski. W tym samym roku, po pomyślnych testach, rozpoczął starty w Formule 2.0.

FORMUŁA RENAULT 2.0 W LICZBACH

Formuła 2.0 przypomina wyścigi Formuły 1. Nieco mniejszy jest bolid, prędkości i przeciążenia.

• 2,8 – 3,2 sek.: to przyspieszenie bolidów od 0-100 km / godz.;• 230 - 240 km / godz.: to prędkość maksymalna bolidów;• 150 - 165 km /godz.: to średnia prędkość pojazdów;• 2 - 3 g: takim przeciążeniom poddawani są kierowcy.

KALENDARZ STARTÓW JAKUBA GIERMAZIAKA

Eurocup3 - 4 maja: SPA (Belgia);7 - 8 czerwca: SILVERSTONE (Wielka Brytania);5 - 6 lipca: HUNGARORING (Węgry);30 - 31 sierpnia: NURBURGRING (Niemcy);6 - 7 września: LE MANS (Francja);27 - 28 września: ESTROIL (Protugalia);18 - 19 października: BARCELONA (Hiszpania).

Więcej o Euro Cup i Formule Renault 2.0 na stornie: www.renault-sport.com/en/world_series/eurocup_2000

NEC26 - 27 kwiecień: HOCKENHEIM (Niemcy);31 maja - 1 czerwca: ZANDVOORT (Holandia);14 - 15 czerwca: ALASTARO (Finlandia);5 - 6 lipca: OSCHERSCHLEBEN (Niemcy);2 - 3 sierpnia: ASSEN (Holandia);9 - 10 sierpnia: ZOLDER (Belgia);30 - 31 sierpnia: NURBURGRING (Niemcy);4 - 5 października: SPA (Belgia).