W Japonii obok modelu Auris istnieje jeszcze jego luksusowe rodzeństwo nazwane Blade. Rozmiary zewnętrzne pojazdu 4260 x 1760 x 1515 mm i rozstaw osi 2600 mm są bardzo zbliżone do modelu Auris sprzedawanego w Europie. W porównaniu z Aurisem gama silnikowa modelu Blade jeszcze do niedawna była bardzo skromna, gdyż ograniczała się zaledwie do 4-cylindrowej jednostki benzynowej o pojemności 2362 cm3. Maksymalna moc tego silnika wynosi 123 kW (168 KM) przy 6000 obr./min, a moment obrotowy osiąga swoje maksimum 224 Nm przy 4000 obr./min. Dyktatura jednego silnika jednak się kończy, pod maskę Toyoty Blade trafia druga, relatywnie ciekawa jednostka.
Nowy silnik to jednostka 6-cylindrowa o oficjalnej nazwie 3500cc 2GR-FE V6 i łatwej do zapamiętania pojemności 3456 cm3. Moc maksymalna wynosi 206 kW (280 KM) przy 6200 obr./min, a wartość momentu obrotowego to 344 Nm przy 4700 obr./min. Zużycie paliwa powinno wynieść 9,8 l/100 km. Moc silnika przenoszona jest na 17-calowe koła za pomocą 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów z możliwością zmiany biegów manetkami przy kierownicy Super ECT. Na razie nie ma możliwości zamówienia manualnej przekładni, a wydaje się, że takiej możliwość ani w przyszłości nie będzie. Po raz pierwszy samochód tej klasy wyposażono w tempomat połączony z radarem, który działa jako czynnik aktywnej ochrony w nieprzewidzianych sytuacjach (Toyota’s Radar Cruise Control with Pre-crash Safety System).
Samochód najprawdopodobniej sprzedawany będzie wyłącznie w Japonii pod nazwami Master i Master G.