Radość związana z posiadaniem auta nie zależy wprawdzie od centymetrów, jednak to właśnie większa długość samochodu powoduje, że czujemy się w nim lepiej, ponieważ więcej miejsca oznacza przeważnie większą przyjemność (z jazdy). Dlatego inżynierowie Hondy dodali swojemu małemu SUV-owi dodatkowe 10 cm. Żeby można z nich było łatwiej skorzystać, HR-V otrzymała dwoje dodatkowych drzwi.Zalety wariantu pięciodrzwiowego są oczywiste. Teraz radosny Highriding Vehicle (czyli w wolnym tłumaczeniu pojazd do przejażdżek odbywanych na wysoko umieszczonych fotelach) stał się pełnowartościową alternatywą dla kompaktowych pojazdów, używanych na co dzień. Wprawdzie na tylnej kanapie rosłym pasażerom jest nadal dosyć ciasno, za to podróżujący z przodu zaznają więcej radości.Żwawy czterocylindrowy silnik 1.6 Hondy, który osiąga moc 105 KM, lubi być wciąż utrzymywany na wysokich obrotach. Na niskich moment obrotowy mógłby być śmiało trochę większy niż 135 Nm (maksymalny przy 3400 obr./min). Alternatywa pojawi się być może jesienią - wtedy na rynki europejskie trafi usportowiona wersja 125-konna.Wprowadzeniu do sprzedaży nowej wersji nadwoziowej towarzyszą modyfikacje szczegółowych rozwiązań we wnętrzu. Wydłużeniu uległa konsola środkowa, pasy bezpieczeństwa na przednich fotelach mają teraz regulację wysokości górnego punktu kotwiczenia, a tylna kanapa otrzymała regulację nachylenia oparcia.Pięciodrzwiowa wersja HR-V spodziewana jest u nas w kwietniu. Do Polski sprowadzane są wyłącznie warianty z napędem na cztery koła (w programie Hondy są także wersje z napędem na przednią oś). W wyposażeniu seryjnym przewidziano m.in. elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, dwie poduszki powietrzne, spoiler dachowy i alufelgi. Dodatkowa para drzwi oznacza wydatek większy o ok. 4 tys. zł w stosunku do wersji trzydrzwiowej.
Jeszcze więcej radości
Moda na SUV-y, czyli szeroko rozumiane pojazdy rekreacyjne, zdolne do poruszania się w niezbyt trudnym terenie, zwykle z napędem na cztery koła, trwa. W zeszłym roku przybyła do Europy Honda HR-V: kompaktowa, zwinna, spełniająca zadania samochodu uniwersalnego - dobra w mieście, dobra poza nim.