Ukończenie produkcji w jednym z dwóch zakładów firmy Karmann oznacza zwolnienia dla 600 pracowników. W Rheine zatrudnionych pozostanie ok. 100 osób, które pracują przy produkcji systemów dachowych dla Renault Megane CC. Po zakończeniu produkcji samochodów w Rheine zbliża się też koniec produkcji w zakładzie w Osnabrück, gdzie zwolnienia dotkną 1390 osób.
Karmann chce przeprowadzić restrukturyzację, która prowadzić będzie do skupienia się na dwóch zasadniczych działach – produkcji systemów dachowych dla kabrioletów oraz pracach rozwojowych. Tak uszczuplona firma potrzebować będzie ok. 1150 pracowników. Karmann chce się więc pozbyć również swojej dywizji hutniczej zatrudniającej 750 osób.
Powojenna historia firmy połączona jest przede wszystkim z produkcją kabrioletów i coupe dla firmy Volkswagen. Od roku 1949 spółka produkowała VW Garbusa w wersji kabriolet, później zajmowała się montażem modeli VW Karmann Ghia, Scirocco, Golf Cabriolet i Golf III Variant. Dla Porsche spółka Karmann produkowała modele 912 i 914, z taśm produkcyjnych zjeżdżały też modele Chrysler Crossfire, Kia Sportage, Ford Escort Cabriolet i Escort RS Cosworth czy BMW 2000 CS i 3,0 CS.
Do zamknięcia zakładu trwała współpraca z Audi, którą rozpoczęto wraz z modelem 80 Cabriolet, później pałeczkę przejęły dwie generacje A4 Cabriolet. I właśnie zakończenie produkcji tego modelu jest powodem zamknięcia fabryki w Rheine. Jego następca A5 Cabriolet będzie produkowany w innym miejscu. Podobny los spotka fabrykę w Osnabrück, gdzie produkowany jest Mercedes-Benz CLK Cabriolet, który wkrótce zastąpiony zostanie modelem E Cabriolet.
Systemy dachowe Karmann dostarczał i nadal będzie dostarczać m.in. spółkom Renault (współpraca trwa od roku 1991), Mercedes-Benz (model SLK; od 1995), Jaguar (od 1988), Volkswagen (New Beetle; od 2002) i Nissan (Micra C+C; od 2006).