Kia Venga stanowi rozwinięcie studyjnego modelu No.3 pokazanego wiosną w Genewie. Samochód od podstaw został zaprojektowany w Europie, w centrum stylistycznym koncernu w Rüsselsheim, a jego wytwarzaniem zajmie się nowa fabryka Hyundaia w Noszowicach w Czechach. Wstępne plany produkcyjne przewidują, że rocznie taśmy montażowe opuszczać będzie 75 tys. sztuk modelu, które trafią tylko na europejski rynek.
Kia Venga będzie konkurentem dla takich aut, jak: Toyota Yaris, Honda Jazz czy Ford Fiesta. Auto ma długość 4068 mm, wysokość 1600 mm i rozstaw osi 2615 mm. Przy wymiarach nadwozia typowych dla segmentu B ma oferować przestronność kompaktu, w tym wystarczającą ilość przestrzeni dla 5 pasażerów i na ich bagaż. Venga zostanie wyposażona w przesuwaną tylną kanapę, która pozwoli na dopasowanie wielkości bagażnika do aktualnych potrzeb. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do dyspozycji będzie przestrzeń ładunkowa z płaską podłogą.
Gama jednostek Kii Vengi napędowych obejmie dwa silniki benzynowe: 1.4/75 KM i 1.6/115 KM oraz diesle: 1.6/115 KM i zupełnie nowy 1.4 w wersjach 75- lub 90-konnej. Wszystkie jednostki spełniają normy czystości spalin Euro 5 i opcjonalnie dostępne będą z systemem ISG (Stop&Go). W standardzie wyposażenia Vengi znaleźć mają się m.in.: 6 airbagów, ABS i ESP. Dokładną specyfikację i ceny koncern ujawni w październiku.