Maj 2011 roku przyniósł wyraźny wzrost sprzedaży rok do roku we wszystkich światowych regionach działania Kia Motors Corporation (KMC): w Ameryce Północnej o 48,4 % (łącznie 55 140 szt.), w Chinach o 28,8 % (łącznie 33 624 szt.), w Europie o 19,2 % (łącznie 41 139 szt.) oraz na innych rynkach światowych o 7 % (39 924 szt.) podczas gdy na krajowym rynku Korei obroty Kia spadły o 5,0 % (łącznie 38 012 szt.).

Globalna sprzedaż Kia w okresie pierwszych pięciu miesięcy 2011 roku zwiększyła się narastająco o 20,4 % rok do roku, osiągając poziom 988 011 sztuk. Najwyższy, bo 42,4-procentowy wzrost sprzedaży zanotowano w Ameryce Północnej (łącznie 226 078 szt.) choć dwucyfrowym przyrostem sprzedaży pochwalić się mogły również pozostałe regiony: Chiny o 17,6 % (łącznie 169 691 szt.), inne rynki światowe o 15,9 % (łącznie 202 389 szt.), Europa o 15,5 % (łącznie 183 708 szt.) oraz Korea o 12,2 % (łącznie 206 145 szt.).

Bestsellerem marki Kia na rynkach zagranicznych w maju 2011 okazał się znów należący do segmentu C model Cerato (występujący w niektórych krajach pod nazwą Forte), którego sprzedaż wyniosła 38 204 sztuki. Drugie miejsce zajął kompaktowy SUV Sportage ze sprzedażą 28 563 szt., a kolejne − SUV Sorento oraz Kia Rio (segment B) i Soul, ze sprzedażą odpowiednio − 18 459, 18 191 i 17 812 sztuk.

- Zbliżając się do połowy 2011 roku stwierdzamy z satysfakcją, iż to właśnie pozytywnej przemianie w postrzeganiu produktów Kia pod względem jakości, stylizacji, osiągów i wartości dla klienta zawdzięczać należy wzrost sprzedaży przekraczający nasze całoroczne prognozy. Mamy nadzieję utrzymać ten silny trend wzrostowy na głównych rynkach strategicznych w okresie najbliższych miesięcy wraz z wprowadzeniem nowej generacji popularnych samochodów Picanto segmentu A oraz Rio segmentu B do naszej światowej sieci sprzedaży. – powiedział Thomas Oh, wiceprezes i dyrektor operacyjny Kia Motors Corporation.

Bardzo dobre wyniki sprzedaży odnotowuje Kia również na rynku polskim. Przez ostatnie lata koncern mocno pracował na poprawę swojego wizerunku. Klienci najwyraźniej doceniają te starania, bo pomimo zmian prawa i ograniczenia w możliwościach odliczania podatku Vat od zakupu nowych samochodów sprzedaż Kia na rynku polskim jest stabilna. Od stycznia do maja tego roku klientów na rynku polskim znalazło 6 910 szt. samochodów Kia co daje wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 2,63 %.

Tegorocznym bestsellerem jest należąca do segmentu B-MPV Venga, której sprzedaż na koniec maja wyniosła 2 106 szt. Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajmuje z liczbą 1 811 cee’d (segment C). Ostatnie miejsce na podium z wynikiem 1 634 szt. należy dla SUV-a Sportage. Na uwagę zasługuje w tym miejscu fakt, że nowy Sportage, pokonując tak mocnych rywali jak Mitsubishi ASX, Toyota RAV4, czy Honda CR-V, jest najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie samochodów terenowych. Jednym z atutów Sportage jest cena, ale z pewnością model ten nie odniósłby takiego sukcesu gdyby nie nowoczesny wygląd, bogate wyposaże¬nie oraz duży wybór oszczędnych jednostek napędowych.

Na kolejnych miejscach pod względem sprzedaży w Polsce znalazły się: Picanto (708 szt.), Soul (474 szt.), Sorento (111 szt.), Magentis (41 szt.).

- Biorąc pod uwagę, że w kwietniu rozpoczęliśmy sprzedaż długo oczekiwanego, fantastycznie przyjętego przez media modelu Picanto zaś kilka tygodni temu opublikowane zostały pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Optimy oraz szkice Rio jestem przekonany, że pozycja nasz koncernu będzie się ciągle umacniała. Celem Kia Motors Polska jest w roku 2011 osiągnięcie sprzedaży na poziomie 17 000 szt. samochodów oraz zwiększenie udziału w rynku do 5,5% a patrząc na ofensywę produktową Kia jestem o przyszłość spokojny - powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska