• Niemal wszystkie nowe radiowozy służb skarbowych powinny być wyposażone w silniki benzynowe
  • Zależnie od klasy auta skarbówka inwestuje w modele z silnikami o mocy od 110 KM do nawet ponad 140 KM
  • Auta z puli gwarantowanej, jak i opcjonalnej, powinny być dostarczone do końca listopada 2020 roku

Oto kolejny z dużych przetargów na nowe samochody dla administracji rządowej. Tym razem na zakupy ruszyły Izby Skarbowe z całego kraju. W ramach jednego dużego przetargu skarbówka chce nabyć kilkadziesiąt nowych pojazdów. Wszystkie powinny być dostarczone jeszcze w tym roku.

Przetarg podzielono aż na 9 części. W każdej z nich określono konkretne wymogi dotyczące pojazdów. 4 sztuki sedanów lub liftbacków z silnikami o mocy 140 KM trafią do izb we Wrocławiu, Rzeszowie, Szczecinie i w Zielonej Górze. To nic innego jak modele klasy średniej (rozstaw osi nie mniejszy 287,5 cm i bagażnik nie mniejszy niż 580 l) z przyciemnionymi szybami, światłami LED, tempomatem czy dwustrefową klimatyzacją.

Na liście zakupów znalazły się jeszcze inne auta. Nie licząc mikrobusów (gdzie dopuszcza się wersje benzynowe i diesla), to wszystkie auta powinny być wyposażone w silniki benzynowe. Oto samochody, które trafią do urzędników skarbówki:

  • 11 sedanów (dopuszczono także nadwozie typu liftback i hatchback) z silnikami o mocy 120 KM. 4 w opcji;
  • 3 hatchbacki lub liftbacki z silnikami o mocy 120 KM;
  • 34 kombi z silnikami o 120 KM (w opcji kolejne 8 sztuk);
  • 4 kombi o mocy 140 KM (w opcji następne 3 sztuki);
  • 14 kombi-vanów z silnikami o mocy 110 KM (w opcji następne 4 sztuki);
  • 3 mikrobusy (wersje 9-osobowe) z silnikami o mocy 140 KM;
  • 4 sztuki hybrydowych sedanów (dopuszczono także nadwozie liftback i hatchback);
  • 1 kombi z silnikiem o mocy 140 KM.

Otwarcie ofert nastąpi w połowie wakacji. Zwycięzcy będą mieć kilka miesięcy na realizacje zamówienia. Auta z puli gwarantowanej, jak i opcjonalnej, powinny być dostarczone do końca listopada 2020 roku.