W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Imponujący napęd. G580 EQ ma aż 1164 Nm maksymalnego momentu
Mercedes G580 z technologią EQ to w pełni elektryczna odmiana Klasy G. Oferowana jest równolegle ze spalinowymi odmianami i stanowi znakomite dopełnienie oferty kultowego modelu. Klasa G w tym wydaniu jest ze wszech miar imponująca. Każde koło napędzane jest osobnym silnikiem elektrycznym i każde ma własną przekładnię/reduktor. Nie są to jednak małe silniki zamontowane w piastach kół, a solidne jednostki zamontowane między podłużnicami ramy (tak, wersja elektryczna klasy G nadal ma solidną, klasyczną ramę!), a napęd przekazywany jest za pośrednictwem krótkich półosi. Każdy z silników rozwija moc 147 KM. Łączna systemowa moc to 587 KM. Co więcej, elektryczna Gelenda ma 1164 Nm momentu obrotowego dostępnego "od zaraz". Nikt nie powinien się też przejmować zasięgiem. Wg pomiarów WLTP to aż 473 km, a ładowanie do 80 proc. na szybkiej ładowarce zajmuje 32 minuty. 15 minut ładowania starcza na zwiększenie zasięgu o 170 km.
Żadnych kompromisów. To prawdziwy samochód terenowy
Napęd z czterema silnikami, które mogą generować potężny moment obrotowy, w dodatku są sprzężone z reduktorami i sterowane elektroniką, która dba o idealny rozdział momentu obrotowego na poszczególne koła, daje niesamowite możliwości. Ma też kilka ciekawych rozwiązań. G 580 EQ potrafi obracać się w miejscu dzięki możliwości napędzania poszczególnych kół w przeciwnych kierunkach. To tzw. funkcja G-Turn, którą można uruchomić tylko w trybie terenowym, z włączonymi reduktorami i na podłożu o niskiej przyczepności. Z kolei G-Steering to przydatna funkcja zacieśniania promienia skrętu poprzez odpowiednie blokowanie kół i rozdział momentu obrotowego. Elektryczna terenówka może przejechać przez wodę o głębokości do 850 mm, a także zapewnia stabilność przy maksymalnym kącie nachylenia wynoszącym 35°, co odpowiada nachyleniu 70 proc.
To wszystko w otoczeniu luksusu z najwyższej półki
Na co dzień i poza terenem elektryczna Klasa G czaruje komfortem. Kabina nowego G 580 EQ to esencja klasy premium. Nowoczesny system MBUX, dedykowany KOKPIT OFFROAD, wyrafinowane wykończenia i bogaty pakiet systemów wspomagających sprawiają, że kierowca i pasażerowie wypoczywają podczas każdej trasy. Czy to najlepsza Klasa G w historii? Ola Källenius na pewno nie minął się z prawdą.