Kierowca ciężarówki nie zauważył znaku i wjechał na tory tramwajowe w niedozwolonym miejscu. 57-latek prowadzący Scanie utknął na torowisko uszkadzając przy okazji studzienkę odprowadzającą wodę. Na miejscy pojawiła się policja. Przy okazji interwencji mundurowi sprawdzili także stan licznika auta ciężarowego. Okazało się, że mandat za złamanie przepisów drogowych nie będzie jedynym zmartwieniem kierowcy TIR-a.

Z zapisów dokonanych w systemie CEPIK w lutym zeszłego roku wynikało, że pojazd przejechał już około 1,459 mln kilometrów. W dniu kontroli stan licznika wskazywał zaledwie 133 tys. km. Sprawa trafiła już do wyjaśnienia – policja zbada, kto jest odpowiedzialny za cofnięcie wskazań licznika w ciężarówce.

Co grozi właścicielowi auta?

Od końca maja 2019 r. cofanie i zlecenie cofnięcia licznika kilometrów to przestępstwa zagrożone karą więzienia do 5 lat. Z kolei od 1 stycznia br. – jak już wspomnieliśmy – policja ma obowiązek weryfikowania stanu licznika w każdym samochodzie zatrzymanym do kontroli (uwaga: dotyczy to też innych służb uprawnionych do przeprowadzania kontroli, np. Straży Granicznej oraz ITD!). Zaostrzenie prawa miało uzasadnienie, bo korygowanie wskazań drogomierzy to choroba tocząca nasz rynek wtórny od wielu lat. Inną sprawa jest to, czy ud się ukarać osobę odpowiedzialną za cofnięcie wskazań licznika. Więcej o tym piszemy TUTAJ.