Amerykański koncern samochodowy General Motors powoli staje na nogi (przynajmniej w porównaniu do Forda i Chryslera). Dużo lepiej firmie powodzi się w Chinach. W pierwszym kwartale bieżącego roku General Motors sprzedał w Chinach o 25 % samochodów więcej niż w analogicznym okresie 2006 roku. Całkowita sprzedaż koncernu osiągnęła w Chinach w pierwszych trzech miesiącach 291 588 samochodów, a już drugi miesiąc z rzędu udało się sprzedać ponad 100 000 pojazdów. Również udział GM w chińskim rynku zwiększył się. W pierwszym kwartale wzrósł o 0,5 % do 13,9 %.

Z koncernowych marek w Chinach najlepiej powodzi się samochodom Buick, których w pierwszym kwartale br. sprzedano 82 195 (wzrost o 25,3 %). Dużą popularnością cieszą się również auta marki Cadillac, których sprzedano o 62 % więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Najlepiej powodziło się wydłużonemu modelowi SLS, jednak z 1797 sprzedanymi egzemplarzami udział firmy Cadillac w sukcesie GM jest minimalny.