Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Kupił nowego Cadillaca. "Bez szans na zaliczenie badań technicznych"

Kupił nowego Cadillaca. "Bez szans na zaliczenie badań technicznych"

Jeden z klientów polskiego dilera nowych amerykańskich samochodów marki Cadillac ma pretensje do sprzedawcy, że samochód jest niezdatny do użytku, tzn. nie może dostać dopuszczenia do ruchu, bo ma symetryczne "amerykańskie" światła. Klient ma w ręku cztery "negatywy" otrzymane na czterech stacjach kontroli pojazdów. Sprawa jest o tyle ciekawa i rozwojowa, że samochodów z takimi światłami jeździ po Polsce więcej, a ich właściciele... jakoś "ogarniają" obowiązkowe badania techniczne. Możliwości są dwie: albo właściciel felernego Cadillaca się myli (i wraz z nim jeszcze parę osób) i rację ma diler, który twierdzi, że światła są w porządku, albo dopuszczaniem takich aut do ruchu zajmują się w Polsce "niewidomi" diagności, którzy nie widzą przeszkód. Albo-albo.

Michu – użytkownik Cadillaca Escalade ESV – ma problem z uzyskaniem dopuszczenia pojazdu do ruchu. Powodem mają być symetryczne reflektory niezgodne z wymogami obowiązującymi w Polsce i innych krajach Europy
Michu – użytkownik Cadillaca Escalade ESV – ma problem z uzyskaniem dopuszczenia pojazdu do ruchu. Powodem mają być symetryczne reflektory niezgodne z wymogami obowiązującymi w Polsce i innych krajach EuropyŹródło: Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow
  • Użytkownikiem Cadillaca Escalade ESV, który nie może być z powodów formalnych dopuszczony do ruchu w Polsce, jest znany youtuber
  • Samochód został kupiony w polskim salonie jako nieużywany, choć uprzednio zarejestrowany "na chwilę" w Niemczech
  • Użytkownik Cadillaca wartego blisko milion zł żałuje dziś, że zdecydował się na taki samochód. Twierdzi, że nie zdawał sobie sprawy, że samochód kupiony od dilera może nie spełniać norm i wymagań obowiązujących w Polsce

Cadillac Escalade ESV to duży, "pełnowymiarowy" amerykański SUV w wersji przedłużonej. Prawie 5,8 m długości, ok. 1,95 m wysokości, ponad 2 m szerokości. Masa własna pojazdu to prawie 2,9 tony, auto ma 10-biegowy automat, silnik 6,2 l V8. Wszystko w tym samochodzie ma być największe, najbardziej imponujące i najpotężniejsze. Auta przyjeżdżają do Polski nieużywane, ale już zarejestrowane na chwilę w jednym z krajów UE.

Michał Jesionowski (Michu) oprócz tego, że ma Cadillaca Escalade ESV, jest też właścicielem warsztatów samochodowych, popularnym youtuberem (Miłośnicy Czterech Kółek) i zna się na motoryzacji jak mało kto. Cadillac Escalade to nie jest jego pierwszy amerykański samochód. Takie hobby. Dalej w tekście nazywamy go raczej "użytkownikiem" – formalnie samochód jest leasingowany, czyli należy do firmy leasingowej. Użytkownik nie może jednak w prosty sposób przerwać leasingu, unikając zapłaty wszystkich rat.

Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji