Na międzynarodowym salonie samochodowym w Paryżu Lancia będzie kontynuować celebrowanie swojej stuletniej tradycji. Na targach skupi się na prezentacji dwóch modeli: studium Delta HPE oraz nowej Lancii Ypsilon.
Według nowej strategii Ypsilon ma być zasadniczym dla przyszłego rozwoju modelem marki Lancia, a producent pokłada w nim wielkie nadzieje. Firma prezentuje auto jako „stylistycznie czyste i technicznie dojrzałe“. Lancia postarała się zwiększyć rozmiary auta, by zainteresować również klientów płci męskiej. Jednak i tak Ypsilon pomyślany jest jako drugi samochód w rodzinie. Oferowany on będzie z pięcioma silnikami – dwoma nowymi jednostkami diesla 1,3 16V Multijet (75 KM i 90 KM) oraz silnikami benzynowymi 1,4 16V (95 KM) s 6-stopniową przekładnią ręczną lub zautomatyzowaną przekładnią sekwencyjną DFN, 1,4 16V (77 KM) wyłącznie z manualną skrzynią biegów i najmniejszym 1,2 8V o mocy 60 KM. Słabsza z jednostek 1,4 16V wykazuje się bardzo niskim zużyciem paliwa na poziomie 5,5 l/100 km.
Nowy Ypsilon może się pochwalić nową technologią pokładową „Blue&Me“, którą opracowano wspólnie z firmą Microsoft. System obejmuje zintegrowane hands-free z technologią Bluetooth oraz port USB, dzięki któremu można podłączyć czytnik kart pamięci czy smartphone. Ypsilon będzie oferowany w czterech wariantach, które umożliwią aż 700 kombinacji.
Oprócz modelu Ypsilon Lancia zaprezentuje modele Musa, Thesis i Phedra. Model Thesis ze zmodyfikowanym wnętrzem i oryginalnymi rozwiązaniami stylistycznymi będzie wyposażony w silnik diesla 2,4 Multijet o mocy 185 KM. Model Phedra będzie napędzany również silnikiem 2,0 JTD i zaprezentuje się w wersji Emblema Plus z siedmiomiejscowym wnętrzem.