Z oficjalnego komunikatu producenta wiemy, że w grudniu 2015 r. Land Rover zakończy produkcję Defendera w brytyjskim Solihull. W tym roku będą oferowane wersje limitowane.
Zakończenie produkcji związane jest z brakiem możliwości spełnienia wymagań norm europejskich ochrony pieszego. Auto produkowane jest od 1983 roku, a technicznie wywodzi się z Land Rovera, który zadebiutował w 1948 roku.
Koniec klasycznego Defendera jest nieodwracalny, ale producent rozważa możliwość kontynuacji jego produkcji poza Europą. Jednym z możliwych wariantów jest produkcja w Azji, chociaż nie należy wykluczyć Brazylii i Arabii Saudyjskiej, gdzie już wcześniej montowano inne modele tej marki.
Brytyjski Solihull nie jest jedynym miejscem, w którym aktualnie powstaje Land Rover Defender. Na licencji produkuje go turecki Otokar, auta te montowane są także w Afryce i Malezji. W latach 2002-2005 powstało 2777 egz. w brazylijskim oddziale Karmanna. Popularność zdobył także w przeszłości model PS-10, czyli Defender produkowany przez hiszpańską spółkę Santana Motors, który dzięki współpracy w włoską marką Iveco przetrwał do 2011 roku pod nazwą Massif.